וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין סטודנטים ערביים ליהודים

נעמה טלמור

6.1.2009 / 13:54

קטטה פרצה בין סטודנטים ערביים ויהודים באוניברסיטה העברית. "צריך לפעול נגד התאים האיסלמיים הפועלים בקמפוס"

תגרה פרצה לפני כשעתיים באוניברסיטה העברית בהר הצופים בין סטודנטים ערביים ויהודים. כמה עשרות סטודנטים ערבים הפגינו בתוך הקמפוס נגד פעולת צה"ל בעזה. על פי עדי ראיה, הם הניפו תמונות של "שהידים" וקרו קריאות גנאי נגד ישראל.

סטודנטים יהודים שעברו במקום, החלו להפגין מולם. "שמעתי פתאום צעקות ורצתי לראות במה מדובר", סיפר לוואלה חדשות! עמית ברק, סטודנט וחבר בתנועת "אם תרצו", שארגנה בשבועות האחרונים הפגנות בעד צה"ל.

"היו דחיפות, ממש הלכו שם מכות. מהר יחסית הגיעו מאבטחים וחצצו בין הצדדים. הסטודנטים היהודים החלו לשיר את ה"תקווה". תוך זמן קצר ההפגנה פוזרה בשני הצדדים. לאחר מכן הגיעו למקום חיילי מג"ב ופיזרו סופית את המתפרעים. אני קורא לאוניברסיטה העברית לפעול נגד התאים האיסלמיים הפועלים באוניברסיטה ולא לשתוק כפי שעשו בשנתיים האחרונות", הוסיף ברק.

סמי חורני, סטודנט למשפטים באוניברסיטה העברית אמר לוואלה! חדשות כי "מבחינתי המצב מצער. זה באמת מצב קשה, צריך להסתכל גם על המצוקה שנמצאת בעזה וזכותו של כל אדם שמזדהה מבחינה אנושית ולאומית להשמיע את קולו בתוך האוניברסיטה. צריך להסתכל על זה בהיבט החיובי של העניין. הפגנות מסוג זה הם התגשמות של חופש הביטוי. אני מגנה כל אלימות. ואין ספק ששני הצדדים צריכים להפגין בצורה מתורבתת יותר".

כ-150 סטודנטים יהודים וערבים עורכים בשעה זו תהלוכה באוניברסיטת תל אביב. הסטודנטים מוחים נגד התקפת צה"ל ברצועה ונגד "הרג אזרחים בעזה". כוחות משטרה גדולים ערוכים מחוץ לקמפוס, אך לא נרשמו אירועים חריגים.

בתוך כך, נעצר היום תושב נצרת בן 22 בחשד לתקיפת שוטר במהלך מחאת סטודנטים ערבים נגד המבצע הצבאי בעזה מול המכללה למשפט ברמת גן. ההפגנה החלה בשעה 13:00 ובמהלכה הגיעו למקום סטודנטים יהודיים שהביעו את מחאתם על ההפגנה. בין הצדדים התפתחה קטטה. מהמשטרה נמסר כי כשהשוטרים התערבו, על מנת להפריד בין הצדדים, התקיף אחד הסטודנטים שוטר יס"מ וכאמור נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully