וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: ישראל לא למדה לקח ממלחמת לבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.1.2009 / 13:40

נשיא סוריה נפגש עם הנשיא הצרפתי ניקולא סרקוזי. אסד קרא להפסיק את המתקפה ברצועת עזה אותה כינה "פשע מלחמה ישראלי"

"מה שקורה ברצועת עזה הוא פשע מלחמה ישראלי. ישראל לא למדה את לקחי מלחמת לבנון השנייה", כך אמר נשיא סוריה בשאר אסד. במסיבת עיתונאים שקיים בתום פגישתו עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר הנשיא כי "אנו משקיעים כעת את מירב המאמצים לפתור באופן מיידי את הטרגדיה בעזה ועל כך נסב עיקר שיחתי עם נשיא צרפת". נשיא סוריה קרא לישראל להפסיק את מתקפתה באופן מיידי, להסיר את המצור ולסגת מרצועת עזה.

סרקוזי הבהיר בדבריו כי לא ניתן לפתור באמצעים צבאיים את הסכסוך ברצועת עזה. "אין מנוס מסיפוק ערבויות לביטחונה של ישראל בכל פשרה שתושג במשבר ברצועת עזה", אמר סרקוזי, והוסיף כי אחד מתפקידיה של סוריה הוא "לשכנע את חמאס להקשיב לקול ההיגיון ולפעול בשיקול דעת".

"אין כרגע אף אחד שמרוויח ממה שקורה ברצועת עזה ועל כן מה שקורה ברצועת עזה חייב להיפסק. הזמן אינו פועל לטובתנו", הוסיף הנשיא הצרפתי. לדבריו, לא הגיוני שחמאס ממשיך לירות רקטות לעבר ישראל וכי תושבי עזה חיים במצור. אתמול ביקר סרקוזי ברשות הפלסטינית ובישראל. במהלך ביקורו הוא נפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן, נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה אהוד אולמרט. הבוקר נפגש עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully