וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל החל בתחקיר הירי לעבר כוחותינו

6.1.2009 / 12:10

בפיקוד דרום בוחנים אם התקריות אמש, בהן נהרגו 2 קצינים ושני חיילי צה"ל ועוד 24 נפצעו, נגרמו מטעות בזיהוי או מטעות בכיוון הירי

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

פיקוד דרום החל הבוקר (שלישי) בתחקיר נסיבות התקריות בהן נורו פגזי צה"ל לעבר כוחות רגלים, בעקבותם נהרגו שני קצינים ושני חיילי צה"ל, ונפצעו עוד 24. הטנקים החשודים בירי הם טנקים מסוג מרכבה סימן 4 השייכים לאותה יחידה. עם זאת, נראה כי לא מדובר בכשל מערכתי.

התחקיר מתמקד, בין היתר, בטעות בזיהוי של חיילי צה"ל כחמושי חמאס. בנוסף נבדקת האפשרות כי הירי לעבר כוח הצנחנים בוצע בגלל טעות בכיוון הירי. גורם צבאי אומר כי "חשוב לזכור כי מדובר בזירת לחימה צפופה בה ישנם בו זמנית חיילי צה"ל וחמושים. אלו מקרים שנלקחו בחשבון וזה היה אחד החששות הגדולים של אש ידידותית".

אתמול בערב נהרגו שלושה חיילי גולני במהלך פעילות מבצעית בצפון הרצועה. השלושה, רס"ן ד"ר דגן ורטמן, בן 32 ממעלה מכמש, סמ"ר נתאי שטרן, בן 21 מירושלים ורב"ט יוסף מועדי בן 19 מחיפה נהרגו מהתפוצצות פגז שנורה מטנק צה"ל ופגע בבניין בו שהו השלושה. בתקרית נפצעו בנוסף 24 חיילים. אחד באורח אנוש, שלושה חיילים באורח קשה וכ-20 נוספים באורח קל עד בינוני.

כמה שעות מאוחר יותר נהרג בצפון הרצועה סרן יונתן נתנאל, בן 27 מקדומים. נתנאל, סגן מפקד פלוגה בחטיבת הצנחנים, נפגע ככל הנראה גם הוא מפגיעת פגז של צה"ל. בצה"ל בודקים האם חיילי צוות הטנק שירה את הפגז לעבר כוח הצנחנים סבר כי מדובר בחוליית חמאס וטעה בזיהוי, או שמא הצוות טעה בכיוון הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully