וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגולה: נסגר הגבול עם קונגו מחשש לאבולה

טלי גולדשטין

6.1.2009 / 11:31

11 בני אדם מתו בקונגו לאחר שנדבקו בנגיף. צבא אנגולה הגביר הכוננות בגבול. 80% מהנדבקים בנגיף מתים לאחר כמה שבועות

רשויות אנגולה דיווחו הבוקר (שלישי) כי סגרו חלק מהגבול עם קונגו כדי למנוע את התפשטות נגיף האבולה הקטלני. גורמים בממשלת אנגולה אמרו כי תנועת אנשים ממחוז לואנדה נורט שבצפון אנגולה לקונגו, נאסרה.

ב-29 בדצמבר דיווח ארגון "רופאים ללא גבולות" כי 11 בני אדם מתו במרכז קונגו כתוצאה מהתפרצות מחודשת של האבולה. הארגון מטפל ב-24 חולים נוספים, המבודדים בכפרים קאלואמבה וקמפונגו. בנוסף נמצאים 102 אנשים תחת פיקוח לאחר שלפי החשד באו במגע עם הנגיף.

זוהי התפרצות המגפה הראשונה באפריקה מאז פברואר 2008 והרביעית בקונגו מאז 1976. לא דווח עדיין על מקרי הדבקות באנגולה, אך הצבא והמשטרה נמצאים בכוננות גבוהה באזור הצפון-מזרחי של הגבול עם קונגו.

האבולה מסוכנת יותר מאיידס

נגיף האבולה גורם למותם של כמה מאות בני אדם בכל פעם שהוא מתפרץ. התפרצות הנגיף עצמו היא נדירה. האבולה, בדומה למגפת הדבר, גוררת בעקבותיה פאניקה, חלק גדול מהפחד סביב הנגיף קשור למוות הנגרם ממנו. לאחר ההידבקות בנגיף, יכולים לעבור בין יומיים לשלושה שבועות עד שהחולה נתקף בחום גבוה, חולשה, כאבי ראש וכאבי גרון, בהמשך סובלים מי שלקה בנגיף מכשל הכליות או הכבד. מוות יכול להתרחש בתוך שבוע, כ-80% מהנדבקים בנגיף מתים – אחוז ההופך את האבולה לאחד מהנגיפים הקטלניים ביותר שקיימים כיום. בנוסף, עדיין לא נמצאה לו תרופה או חיסון.

וירוס האבולה התגלה לראשונה ב-1976 בקונגו ובסודן שבאפריקה. בקונגו, שיעור תמותה מהמגפה היה גבוה במיוחד ועמד על 90%. ככל הנראה, הנגיף מועבר דרך מגע של אדם עם חיה נגועה. בדומה לאיידס, אנשים אחרים נדבקים באבולה על ידי מגע עם דמו או נוזלי גופו של האדם הנגוע, או לחלופין על ידי מגע עם ציוד רפואי מזוהם. בארצות הברית, האבולה מדורגת תחת איום ברמה ארבע – הרמה הגבוהה ביותר בעבור מחלות מדבקות. וירוס האיידס, לשם דוגמא, מדורג ברמה שתיים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully