וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות ההרוגים: "לא כועסים על התקרית"

קובי מנדל ויהושע בריינר

6.1.2009 / 12:12

4 חיילי צה"ל שנהרגו בשתי תקריות שונות מאש כוחותינו יובאו היום למנוחות. אביו של יונתן נתנאל: "שמחים שזאת היתה השליחות שלו"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ארבעת חיילי צה"ל שנהרגו אמש (שני) מאש כוחותינו בשתי תקריות שונות ברצועת עזה, יובאו בהמשך היום למנוחות. הלוויתו של נתאי שטרן מירושלים תיערך בשעה 13:30 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, הלוויתו של רב טוראי יוסף מועדי מחיפה תתקיים בשעה 15:00 בכפר ירכא, הלוויתו של רב סרן ד"ר דגן ורטמן ממעלה מכמש תיערך בשעה 15:30 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל ובשעה 19:00 תיערך בהר הרצל הלוויתו של סרן יונתן נתנאל מקדומים.

רב סרן ד"ר דגן ורטמן בן 32 ממעלה מכמש שימש כרופא גדודי של גדוד 13 בגולני. חברו של דגן לפלוגה סיפר כי "כולם אהבו את דגן בצורה בלתי רגילה. הוא היה חבר נהדר ומפקד לתפארת. בחור חייכן שכל הזמן שמח, פשוט נשמה טהורה. הוא גידל פלוגה שחבל על הזמן".

סרן יונתן נתנאל בן 27 מקדומים, התחתן עם ציונה לפני פחות משנה ולשניים תינוקת בת שלושה חודשים. יונתן נולד בירושלים והוא למד במכינה הקדם-צבאית בעלי. לאחר גיוסו ליחידה מובחרת הוא יצא לקצונה וחזר לפקד בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים. הקצין המצטיין הוזעק בשבת האחרונה ולפני יומיים הוא שלח SMS לאשתו ציונה ש"הכל בסדר".

עמוס, אביו של יונתן, סיפר כי "לפני שבוע וחצי דיברנו על הפעולה והוא אמר שהוא מצפה שלעם ישראל יהיה את העוז לעשות את מה שצריך לעשות. לפני שיונתן יצא לקרב הוא אמר למ"פ שמתגורר באשקלון: 'נוחתים עליך קסאמים ואנחנו באים לפתור את הבעיה'. אנחנו שמחים שזאת היתה השליחות שלו ואנחנו מקווים שצה"ל ימשיך באותה הגבורה ובאותו העוז ויסיים את מה שהתחיל. זו בקשה שלנו וגם של יוני".

על התקרית בה נורה ונהרג בנו בידי כוחות צה"ל, אמר האב: "אין בנו שום כעס, אבל אנחנו מבינים שמלחמה זאת מלחמה, ואש של אויב ואש של צה"ל זה חלק מהמערכה, ובכל מקרה הוא נקרא קדוש".

ההורים חשו שהבן במצוקה

בכפר ירכא שבגליל נשלמות ההכנות להלוויתו של בן הכפר רב"ט יוסף מועדי שנהרג אמש (שני) בשכונת סג'עייה. יוסף, בן 19, התגורר בעיר חיפה יחד עם הוריו ושני אחיו. הוא סיים בהצלחה את לימודיו בתיכון בעיר והתגייס לחטיבת גולני בעצת בן דודו של אביו, נאדים.

סמיר, אביו של יוסף שכונה בפני בני המשפחה בשם יוסי, משמש כמתאם פעולות משרד החקלאות בשטחים ואילו האם וואפא עוסקת כמורה בעיר חיפה. קרוב המשפחה נאדים, סיפר לוואלה! חדשות כי ההורים הרגישו שבנם נמצא במצוקה: "יוסי התקשר לסמיר ואמר לו שלקחו לו את הטלפון הנייד. התחושה של סמיר היתה קשה, יוסי זה כמו הנשמה שלו. היתה לו תחושת בטן מאוד לא טובה וגם האם אמרה שהיא חוששת לגורל בנה".

נאדים מספר כי "אמרתי לסמיר האבא 'נכון שיש לך תחושה רעה, אבל אני מחזיק לך אצבעות. תרגיש טוב ותחזיק גם ליוסף אצבעות'. הוא אמר לי 'נאדים, אני יודע שזה קשה מאוד, אבל זאת הפעולה שיוסי צריך לבצע והוא חייב לבצע את המשימה של מדינת ישראל'".

נאדים הוסיף כי יוסי היה "הבן הראשון במשפחה שנופל לנו. הוא היה פרח בן 19 וטרם הספיק לעשות דבר בחייו. הוא רצה מאוד להתקדם בצבא. שאלתי אותו בפעם האחרונה שראיתי אותו מה קורה בצבא והוא אמר לי שהכל עובר עליו בסדר גמור. ייחלתי לו שיצליח ויעלה בסולם הדרגות, אבל לצערנו אתמול זה תם ונשלם".

במשפחת מועדי לא מביעים כעס על הנסיבות בהן מצא יוסי את מותו. נאדים: "יוסי עשה את המוטל עליו, נכון שהיתה תקלה טכנית, אבל אין מה לעשות, זה הגורל שלו. לפי התחקיר יוסי נהרג מאש כוחותינו, אבל אין מה לעשות, זו מלחמה. הוא נכנס למלחמה ואין כעס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully