וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: עת מלחמה ועת בחירות

בועז טופורובסקי

6.1.2009 / 10:47

ברק ולבני חייבים לפעול לדחיית הבחירות, כדי לנטרל כמה שניתן את ההחלטות המבצעיות מהשיקולים האלקטורליים

ראשית, הבהרה: הדיאלוגים הכתובים מטה הנם פרי הדמיון וכל קשר בינם לבין המציאות מקרי בהחלט.

ישיבת מטה הבחירות של מפלגת העבודה, בית המפלגה, שכונת התקווה, תל-אביב:

שר הביטחון, אהוד ברק – "אין לנו ברירה, אסור לנו להסכים לקריאות להפסקת אש. אם אנחנו רוצים להכניע את החמאס, אנחנו חייבים להיכנס לתוך עזה ומחנות הפליטים ולהגיע לראשי הנחש, אם לא נעשה זאת, המצב לא ישתנה".

מנהל קמפיין העבודה, שלום קיטל – "אהוד, אתה חייב לזכור, אם תתעלם מהלחץ הבינלאומי להגיע להפסקת אש, אנחנו נאבד את קולות השמאל. כמנהיג מפלגת העבודה אתה לא יכול להצטייר כמי שמסרב לקריאות מנהיגי העולם לעצור את האש".

שר הביטחון, אהוד ברק – "אבל שלום, אם נעשה זאת, מדינת ישראל תאבד הזדמנות חד פעמית ללמד את החמאס לקח שיגרום לו לא לחזור ולירות קסאמים במשך שנים ארוכות".

מנהל קמפיין העבודה, שלום קיטל – "אהוד, אם תסרב להפסקת האש, מדינת ישראל תאבד את ההזדמנות לזכות בך כראש ממשלה שיקדם אותה למקום בו היא צריכה להיות וזה לא פחות חשוב".

ישיבת מטה הבחירות של קדימה, בית המפלגה, פתח-תקווה:

שרת החוץ, ציפי לבני - "המשך המבצע הקרקעי, עלול לסכן חיילים לשווא מבלי שיביא להישגים משמעותיים. אנחנו צריכים להיענות לקריאות של הקהילייה הבינלאומית ולקדם הפסקת אש בתנאים שיביאו שקט ליישובי הדרום ואולי אף יקרבו את שחרורו של גלעד שליט".

מנהל קמפיין קדימה, אייל ארד – "ציפי, על מנת לנצח את הבחירות אנחנו חייבים לקחת קולות מביבי והימין. כדי לעשות זאת את חייבת להיות מיליטנטית יותר ולתמוך בהמשך המבצע והפגיעה בחמאס, אחרת קדימה תפסיד קולות לליכוד".

שרת החוץ, ציפי לבני - "אבל אייל, אם נעשה זאת, אנו עלולים להפסיד הזדמנות חד פעמית לרגיעה בתנאים טובים, תוך שמירה על חיי החיילים".

מנהל קמפיין קדימה, אייל ארד – "ציפי, אם תסכימי להיכנס כעת לדיונים על הפסקת האש, מדינת ישראל תפסיד את ההזדמנות לזכות בך כראש ממשלה, שתקדם אותה למקום בו היא צריכה להיות וזה לא פחות חשוב".

החיילים זכאים לדעת שהשיקול הוא מבצעי, ותו לאו

הדיאלוגים הללו הם כאמור פרי דמיוני הקודח, אבל לא צריך דמיון מפותח יתר על המידה בכדי לדעת שפחות מחודש וחצי לפני הבחירות הכלליות, אין אפשרות לנתק החלטות מדיניות חשובות העוסקות במבצע "עופרת יצוקה" ויעדיו, מהבחירות וההשלכות עליהן.

גם אם מנהיגינו יושבים לילות כימים בבורות הפיקוד ובדיונים המדיניים, כשכל מה שעומד נגד עיניהם הינו ביטחון המדינה, הרי שבמטות מפלגותיהם יש מי שמחשבים את היתרונות והחסרונות הפוליטיים שבכל החלטה מדינית או צבאית זו או אחרת, חישובים שבסופו של דבר מגיעים גם לקברניטים.

גם ברק וגם לבני לא אוטמים עיניהם לסקרים, למאמרים ולתחושות, הם לא הופכים בן יום למי ששיקולי הבחירות לא מעניינים אותם והאמת היא שאיננו יכולים לצפות לזאת מהם ובצדק. ניהול מלחמה חודש לפני בחירות, מבלי לחשוב על הבחירות הינה משימה שאפילו יוצאי המוסד וסיירת מטכ"ל, ציפי ואהוד, לא יכולים לה.

על כן, טוב היו עושים לבני וברק, באם היו פועלים לדחיית מועד הבחירות בפרק זמן של כחודשיים, פרק זמן שיש לקוות שהנו ארוך מספיק בכדי שהדי המלחמה, שעדיין מתנהלת, יתחילו לשכוח ובכדי לנטרל כמה שניתן את ההחלטות המבצעיות מהשיקולים האלקטורליים.

מנהיגים יקרים, אנא מכם, למען חיילי צה"ל שזכאים לדעת מעל לכל ספק כי רק שיקולי ביטחון המדינה מנחים את מי ששולחים אותם לשדה הקרב, קדמו את דחיית הבחירות בכדי שניתן יהיה לנהל את המבצע כאילו אין מערכת בחירות, ולנהל את מערכת הבחירות ככל הניתן כאילו לא היה מבצע.

* הכותב הוא יו"ר מפלגת צבר – מפלגת הצעירים של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully