וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בלבנון: חיזבאללה לא יתקוף את ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.1.2009 / 11:00

המפלגות הפוליטיות בביירות סבורות כי ארגון חיזבאללה לא ירצה לחמם את הגזרה הצפונית. סעד חרירי: "חיזבאללה לא ינקוט בצעד שגוי"

ראש סיעת הרוב בפרלמנט הלבנוני סעד חרירי, אמר היום (שלישי) כי הוא "משוכנע שחיזבאללה לא יתקוף את ישראל מדרום לבנון". בתום פגישתו עם ראש ממשלת צרפת פרנסואה פיון, אמר חרירי: "המפלגות הפוליטיות בלבנון מבינות היטב מהן תוצאות של מלחמה מול ישראל. אנחנו מביטים על מה שקורה ברצועה ואני בטוח שחיזבאללה לא ינקוט שום צעד שגוי הפעם".

בתוך כך, העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר (שלישי) כי חיזבאללה העלה את הכוננות לרמה מכסימלית בדרום לבנון. לפי הדיווח, "חיזבאללה לוקח ברצינות את המסרים שמעבירים בכירי צה"ל, שהאחרון שבהם היה הודעתו של שר הביטחון אהוד ברק שגייס אלפי חיילי מילואים כדי לשלוח את רובם לחזית הצפונית", נמסר. מקורות העיתון מסרו כי חיזבאללה עוקב אחר תנועות צה"ל לאורך הגבול עם לבנון.

אתמול דיווח העיתון כי גם צבא לבנון ויוניפי"ל הגבירו את הכוננות בגבול עם ישראל מחשש לחידוש הירי לעבר יישובי הצפון. במקביל, גל"צ דיווח אתמול כי ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין התריע אתמול מפני אפשרות שחיזבאללה יפתח חזית נוספת מול ישראל וישגר קטיושות לעבר ישראל.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר בשבת כי "פלישה קרקעית כזאת או אחרת, כפי שהיו במלחמת לבנון השנייה, לא תכריע את המלחמה". לדבריו, "כל עוד פעילי ההתנגדות יסבו אבידות לישראל, הדבר ישפיע על התנהלות המערכה. האמונה באללה, רצון הלוחמים, העמידה האיתנה והנחישות יובילו לניצחון". נסראללה קרא לעולם לעמוד לצד "לוחמי ההתנגדות בעזה" משום שלדבריו, "מה שמתרחש בעזה הוא הגנה על פלסטין ועל קודשי הערבים והמוסלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully