וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישראל תתלונן נגד ירי חמאס מביה"ס?

ניר יהב, יהושע בריינר, טלי גולדשטיין ופנחס וולף

6.1.2009 / 23:00

בעקבות הפגזת ביה"ס בעזה, שוקלים בישראל להגיש תלונה לאו"ם על שימוש חמאס במתקני אונר"א ברצועה לטובת ירי פצמ"רים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

פורום השלישייה, הכולל את ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק, שרת החוץ ציפי לבני, וראשי מערכת הביטחון דנים בשעה זו בקריה בתל אביב בשאלה האם ישראל תגיש תלונה לאו"ם על הטענה שהחמאס עושה שימוש במתקני האו"ם ברצועה. על פי טענת מערכת הביטחון, חוליית ירי של החמאס עשו היום שימוש במבנה בית הספר כדי לפגוע בצה"ל.

על פי טענת דובר צה"ל, "מבדיקה ראשונית שנערכה עם הכוחות הפועלים בשטח עולה כי ככל הנראה מתוך בית הספר נורו פצצות מרגמה לכיוון כוחות צה"ל. בתגובה לירי זה ביצע כוח צה"ל ירי מרגמות לאזור".

דובר צה"ל הוסיף כי "בין ההרוגים בבית הספר נמצאו פעילים מהזרוע הצבאית של חמאס, ביניהם עמאד אבן עסכר וחסן אבו עסכר, כמו גם חוליית ירי רקטות שעסקה בירי לכיוון כוחות צה"ל באזור". לדברי הדובר, אין זו הפעם הראשונה בה חמאס יורה לעבר ישראל וצה"ל מתוך בית ספר.

מקורות פלסטינים מוסרים כי לפחות 42 בני אדם נהרגו בתקיפה של צה"ל על בית ספר "אל-פאח'ורה" במחנה הפליטים ג'בלייה בצפון רצועת עזה. על פי הדיווח רוב ההרוגים הם ילדים. עוד נמסר כי במקום ישנם גם כשלושים פצועים, רובם באורח קשה. על פי הדיווח ,שני פגזי טנק פגעו סמוך לבית הספר והרסיסים פגעו ביושבי בית הספר. בית הספר הופעל על ידי האו"ם ושימש בימים האחרונים כמקלט למאות לפלסטינים שנמלטו מהלחימה בין צה"ל לחמאס בימים האחרונים.

מוקדם יותר היום, נהרגו 12 בני משפחה אחת, ביניהם שבעה ילדים, בתקיפה בשכונת א-זייתון בעזה. בשעות הבוקר נהרגו שבעה פלסטינים ברצועה: צעיר נהרג בתקיפה על אגודת צדקה, נער בן 15 נהרג בתקיפת חיל האוויר במרכז העיר וחמישה פלסטינים נהרגו בהפגזה על ביתם במזרח העיר.

במקביל, שלושה פלסטינים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר בעזה. השלושה תפסו מחסה בבית ספר של סוכנות הסעד של האו"ם ברצועה, אונר"א. לפי הדיווח, מאות פלסטינים נמלטו לבית הספר בימים האחרונים כדי לתפוס מחסה מהלחימה בין חמאס לצה"ל. אונר"א היא סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים של האו"ם ובתי הספר שלה משמשים כמחסה למאות פלסטינים שנמלטו בגלל החשש שייפגעו מאש צה"ל.

במקביל דיווחו מקורות פלסטינים כי צה"ל תקף בתים רבים באזור עבסאן אל-כבירה שממזרח לחאן יונס, וכתוצאה מכך נהרג ילד פלסטיני בן ארבע. הלילה תקף צה"ל מספר בתים בשכונת א-זייתון בעזה. בתקיפות נהרגו ארבעה בני אדם ועוד 20 נפצעו. לפי עדויות מעזה, פלסטינים רבים עדיין קבורים תחת ההריסות.

למעלה מ-600 הרוגים פלסטינים

מוקדם יותר נהרגו לפחות 11 פלסטינים מפגיעת פגזים שירו ספינות חיל הים לעבר מחנה הפליטים דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, וכעשרים תושבים נוספים נפצעו. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הודיעה כי שניים מאנשיה נהרגו בהפגזה זו. הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית הודיעה כי אחד מפעיליה נהרג בחילופי אש עם כוחות צה"ל במקום.

בכך עולה מניין ההרוגים הפלסטינים במהלך התקיפות הלילה והבוקר לסביבות 50, מתחילת מבצע "עופרת יצוקה" נהרגו בסביבות 600 פלסטינים ברצועה ומעל 2800 פצועים.

בנוסף דיווחו הפלסטינים הבוקר כי צה"ל ביצע ירי ארטילרי כבד לעבר אזורים רבים ברחבי הרצועה, וכי טנקים של צה"ל נכנסים לאזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה. זו הפעם הראשונה בה נכנסים כוחות קרקעיים לחלק זה של הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully