וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לסרקוזי: יש לחסום את ציר פילדלפי

פנחס וולף וניר יהב

6.1.2009 / 9:10

יו"ר האופוזיציה נפגש עם נשיא צרפת ואמר כי מצרים אינה עושה די כדי לחסום את ההברחות. אולמרט לסרקוזי: ישראל לא תסבול ירי מעזה

תאגיד כאן

(צילום: ברי מרקו, עריכת וידאו: נעמה דרור)

"מצרים לא מפעילה כוח צבאי כדי לאטום רצועה של 10 קילומטרים. במצב שכזה ברור שתהיה הפוגה ולאחר מכן הטילים יגיעו לתל אביב, צריך לחסום את ציר פילדלפי", כך אמר הבוקר (שלישי) יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בפגישתו עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי.

השניים נפגשו הבוקר בירושלים כחלק מסבב הפגישות שמנהל סרקוזי באזור במטרה להביא להפסקת אש. בפגישה הביע סרקוזי הסכמה עם נתניהו כי יש לפתור את פרצת ההברחות אל הרצועה ואמר כי הוא מתכוון לפעול בנושא גם מול מצרים.

אתמול נפגש ראש הממשלה אהוד אולמרט עם סרקוזי. אולמרט אמר לנשיא צרפת כי "החלטה על הפסקת אש ששמה את ישראל וחמאס באותו מעמד לא יכולה להיות מקובלת מבחינתה של ישראל". לדבריו, "ישראל לא מוכנה לסבול ירי לעבר תושביה. חמאס הוא חלק מציר שאירן מהווה בו מרכיב ראשי והקשר בין חמאס לאירן הוא קשר ברור ומובהק. אי אפשר לתת לישות טרוריסטית להשתלט על האזור ולאיים על תושבי ישראל".

בפגישה, טען ראש הממשלה כי הפתרון שישראל מבקשת להשיג הוא הפסקת הברחות אמצעי הלחימה ושקט מטרור. סרקוזי עדכן את אולמרט על הביקורים שערך במצרים וברמאללה. הוא אמר שהוא מבין את הצורך של ישראל להגן על תושביה ולמנוע את התעצמות החמאס והמשך הטרור. כמו כן, הבהיר כי צרפת מבקשת להמשיך ולהיות מעורבת בתהליכים.

מוקדם יותר, נפגש סרקוזי עם נשיא המדינה שמעון פרס, וקודם לכן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. מחר הוא ייפגש עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. ביקורו בארץ הוא חלק ממאמצי צרפת להגיע להסכם הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס.

"לביטחון ישראל זכות קדימה"

"ישראל חזקה וצריכה ליטול את סיכון השלום", אמר סרקוזי לפרס. "אנו זקוקים להפסקת אש הומניטרית, וזה אינטרס של כל הצדדים. אני בא לכאן כידיד ישראל, וראיתי את ביטחון ישראל כדבר שיש לו זכות קדימה. יחד עם כל אירופה גיניתי את התנהגות חמאס והירי הבלתי נסבל לישראל".

למרות דברי התמיכה בישראל, אמר סרקוזי כי "יש לחזק את יו"ר הרשות הפלסטינית. האם פעולת ישראל בעזה מחזקת אותו? התשובה ברורה". הוא הוסיף גם כי "יש לחזק את המשטרים הערבים המתונים, ובראשם מצרים. היתה לי שיחת עבודה ארוכה מאוד עם נשיא הרשות ועם ראש ממשלת הרשות, והם רוצים למצוא מחדש את הדרך לשלום".

פרס אמר לסרקוזי כי "איננו רוצים שאירן תגיע לעזה. מטרת ישראל היא לשבור את הקשר בין עזה לאירן, שסיפקה טילים ארוכי טווח לחמאס". לדבריו, "ישראל מעוניינת ליישב כל מחלוקת, אך ללא ניצחון הטרור. העם הערבי מפוצל ולא אוהב את חמאס. לנו אין כוונות להישאר ולשלוט בעזה, אך נסיים את הלחימה רק כשיהיה ברור שהטרור לא זוקף את ראשו".

בתום פגישתו עם אבו מאזן אמר סרקוזי כי קיימת יוזמה חדשה להפסקת אש שגובשה עם מצרים. "אציג לאולמרט את עמדתי במטרה להשיג הפסקת אש ולחדש את תהליך השלום", אמר. אבו מאזן אמר כי סיום הסכסוך באזור מחייב את הסרת הכיבוש וקרא לסיום המתקפה הישראלית בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully