וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "המשוואה השתנתה, נגיב על כל ירי"

טלי גולדשטין ופנחס וולף

5.1.2009 / 15:04

שרת החוץ אמרה במסיבת עיתונאים עם נציגי האיחוד האירופי כי חמאס משתף פעולה עם אירן. שר החוץ הצ'כי: "לפעול להפסקת אש מיידית"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שרת החוץ ציפי לבני נפגשה היום (שני) עם משלחת האיחוד האירופי ודנה עמה במצב בעזה. במסיבת עיתונאים בירושלים, אמרה לבני, כי "יש כאן מלחמה נגד הטרור. חלק ממדינות העולם נלחמות נגד הטרור במקומות שונים. חמאס צריך להבין שהמשוואה השתנתה ושישראל לא מתכוונת להשלים עם איזשהו ירי עליה. הבהרתי לעמיתיי שאנחנו כולנו צריכים להיות שותפים - ישראל, הקהילה הבינלאומית ומדינות ערב המתונות, שיודעות שחמאס בחר צד ומשתף פעולה עם אירן".

לדברי שרת החוץ, "חמאס עובד עם אירן וטילים ארוכי טווח הגיעו משם בחודשים האחרונים. עלינו לוודא שלא יהיו הברחות נשק מהרצועה".

הצעת משלחת האיחוד, או ה"טרויקה" כפי שהיא מכונה, כללה הכנסת משקיפים בינלאומיים לרצועה לאחר הפסקת האש, כשזו תיחתם. לבני אמרה כי אינה רואה כל סיבה לקבל הצעה זו. "איני רואה כיצד זה יכול לעזור", אמרה שרת החוץ במהלך מסיבת העיתונאים.

שר החוץ הצ'כי קרל שוורצנברג אמר במסיבת העיתונאים: "הגעתי לכאן היום כדי לדבר עם ראש הממשלה ועם ציפי לבני. קיימנו דיונים פתוחים וכנים מאד, הצגנו לשרת החוץ הישראלית את העמדה של האיחוד האירופי לגבי הפסקת אש מיידית (בעזה), אך קודם לכן אנו קוראים להפסקה מיידית של התקפות הטילים על ישראל. עלינו לפעול לקראת הפסקת אש מוקדם ככל האפשר".

לא השגנו את כל היעדים

היום הגיע לישראל ולשטחי הרשות משלחת מטעם איחוד האירופי, הכוללת את שר החוץ הצ'כי שוורצנברג, מתאם מדיניות החוץ באיחוד חוויאר סולנה ונציבת האיחוד לקשרי חוץ בניטה פררו ולדנר. כמו כן, הגיע גם ניקולא סרקוזי נשיא צרפת ושר החוץ שלו ברנאר קושנר.

שר הביטחון אהוד ברק אמר הבוקר בפתיחת ישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "עדיין לא השגנו את כל היעדים שהצבנו, ולכן הפעולה תימשך, כשבמקביל מתנהלים מגעים בינלאומיים".

ברק הוסיף כי "לפני 40 שעות נכנסו למבצע הקרקעי. בעזה פועלים כוחות רגלים, שיריון, תותחנים, כוחות הנדסה, חיל האוויר, וכן כוחות של יחידות מיוחדות. המבצע מתנהל כמתוכנן, הכוחות הגיעו ליעדים הקרקעיים ועזה מכותרת חלקית". ברק ציין כי החמאס ספג מכה קשה, "מתחילת המבצע נהרגו מעל 500 פלסטינים רובם אנשי ארגון חמאס. לכוחותינו במבצע יש הרוג אחד, ארבעה פצועים קשה ושמונה פצועים בינוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully