וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במערכת הביטחון מהתלקחות בצפון

יהושע בריינר

5.1.2009 / 15:04

בצה"ל העלו את הכוננות בגבול הצפון מחשש שחיזבאללה יפתח בחזית שניה. גם בפיקוד מרכז הועלתה כוננות מחשש לפיגועי נקמה

במערכת הביטחון חוששים מהתקלחות הזירה הלבנונית. היום (שני) העלו בצה"ל את הכוננות בגבול הצפון בשל חשש מניסיונות של חיזבאללה לחמם את האיזור. בהערכות מצב שהתקיימו בימים האחרונים במערכת הביטחון הועלתה האפשרות כי חיזבאללה או ארגונים פלסטיניים הפועלים בגזרת דרום לבנון ינסו לשגר רקטות אל עבר יישובי הצפון, כאות הזדהות עם תושבי רצועת עזה. בשל כך התבקשו החיילים בגזרה לשמור על דריכות, בנוסף מטוסי חיל האוויר נמצאים אף הם בכוננות.

אחת הסיבות לכך שאושר גיוסם של עשרות אלפי חיילי מילואים הוא החשש מזירת לחימה נוספת. גם בפיקוד מרכז העלו לאחרונה את הכוננות, בעיקר מחש להפרות סדר ביישובים הפלסטיניים בגדה, ובשל החשש לפיגועי 'נקמה' במתנחלים בעקבות מבצע "עופרת יצוקה".

גם שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום לזירה הצפונית בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת שהתכנסה היום. "עינינו נשואות אל ההתרחשות בצפון. אנחנו ערוכים ודרוכים אחרי כל התפתחות", אמר ברק. גורם ביטחוני אחר אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו עוקבים כל הזמן אחר המתרחש בצד השני של הגבול, שומרים על דריכות גבוהה בכל האיזור". לפני כשבועיים גילה צבא דרום לבנון רקטות מוכנות לשיגור לעבר ישראל, וההערכה אז הייתה כי מדובר ברקטות השייכות לארגונים פלסטיניים או ארגון המזוהה עם הג'יהאד העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully