וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: ממשלת פקיסטן מעורבת בפיגוע במומביי

טלי גולדשטין

5.1.2009 / 11:38

ממשלת הודו גיבשה תיקייה הכוללת מסמכים המוכיחים, לדעתה, כי גורמים בממשלת פקיסטן היו מעורבים בפיגוע הטרור הקטלני

מחקירה שערכה ממשלת הודו לגבי מתקפת הטרור במומביי בחודש שעבר עולה כי גורמים מדיניים בפקיסטן מעורבים במתקפה. תיקייה הכוללת ראיות לגבי מתקפת הטרור במומביי, שגיבשה ממשלת הודו, תוגש השבוע למדינות שונות, בהן ארצות הברית ולסין.

170 בני אדם נהרגו במתקפת הטרור המשולבת בעיר ההודית ומאות נפצעו. ממשלת הודו, החשה תסכול לאור תגובתה הפושרת של פקיסטן בנוגע לפיגועי הטרור, החליטה לחלוק את מסקנותיה עם הקהילה הבינלאומית. שר הפנים ההודי פלניאפאן צ'ידמבאראם אמור להגיע לארה"ב עם המידע. לדבריו, התחכום של מתקפת הטרור מוכיח כי גורמים בממשלת פקיסטן היו מעורבים בה.

"מישהו שהיה לו גישה למידע מודיעיני ושהיה מעורב בפעילות קומנדו פיקד על המתקפה", אמר שר הפנים. "זה חייב להיות גורם בממשלה. אני מניח שאלו גורמים המסייעים למדינה אלא אם כן יוכח אחרת", הוסיף.

שר הפנים ההודי, שייפגש בארה"ב עם גורמים בכירים במשרד לביטחון פנים האמריקאי, אמר כי הראיות שבידיו "חותכות ומוצקות". אפשר וצ'ידמבאראם ייפגש בנוסף עם קונדוליזה רייס, מזכירת המדינה האמריקאית ואנשים בצוותו של הנשיא הנבחר ברק אובמה.

פקיסטן ממשיכה להכחיש

הודו, ארה"ב ובריטניה מאשימות לעת עתה את הארגון "לשקר א-טייבה", ארגון מליציה איסלמי שבסיסו בפקיסטן, באחריות לפיגוע במומביי. הודו דרשה מפקיסטן לפרק את הארגון.

צ'ידמבאראם אמר כי התיקייה מכילה מסמכים שכוללים תכתובות אלקטרוניות ושיחות שנערכו בין עשרת החמושים שביצעו את המתקפה ומפעיליהם – כולם, לפי החשד, מבוססים בפקיסטן. היא כוללת גם יומן של הספינה עליה השתלטו החמושים, כמו גם מידע שסיפק מוחמד אג'מל קסאב – החמוש היחיד ששרד את המתקפה.

שר החוץ הפקיסטני, שאה מחמוד כוריישי, אמר לעיתון הבריטי ה"אינדיפנדנט", כי הודו לא העבירה לממשלתו את התיקייה המדוברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully