וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא השגנו את כל המטרות, המבצע יימשך"

פנחס וולף

5.1.2009 / 10:50

שר הביטחון אמר בוועדת החוץ והביטחון כי "חמאס ספג מכה קשה ואין לי ספק שמהמבצע הזה נצא כשידנו על העליונה". על יעדי המבצע: "נשנה את המציאות בדרום"

גדעון צנטנר

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר הביטחון אהוד ברק אמר הבוקר (שני) בפתיחת ישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "עדיין לא השגנו את כל היעדים שהצבנו, ולכן הפעולה תימשך, כשבמקביל מתנהלים מגעים בינלאומיים".

ברק הוסיף כי "לפני 40 שעות נכנסו למבצע הקרקעי. בעזה פועלים כוחות רגלים, שיריון, תותחנים, כוחות הנדסה, חיל האוויר, וכן כוחות של יחידות מיוחדות. המבצע מתנהל כמתוכנן, הכוחות הגיעו ליעדים הקרקעיים ועזה מכותרת חלקית". ברק ציין כי החמאס ספג מכה קשה, "מתחילת המבצע נהרגו מעל 500 פלסטינים רובם אנשי ארגון חמאס. לכוחותינו במבצע יש הרוג אחד, ארבעה פצועים קשה ושמונה פצועים בינוני".

"עוקבים אחר ההתפתחויות בצפון"

ברק התייחס גם ליעדי המבצע ואמר: "מטרת המבצע היא לשנות את המציאות בדרום הארץ, אנו חותרים לקראת מציאות חדשה - שבה לא תהיה פעילות צבאית מעזה נגד אזרחים ונגד חיילים. אנו דורשים שההברחות ייפסקו ושישרור שקט בדרום.

ברק שלח רמז גם לעבר סוריה ונסראללה ואמר כי "עינינו נשואות להתרחשויות בצפון ואנו עוקבים אחר כל התפתחות שם". לסיום הוסיף כרק כי "יש לנו על מי לסמוך, אנו נחושים במאמץ להביא לאזרחי ישראל כולם את מה שהם ראויים לו – שקט ושלווה. אין לי ספק שמהמבצע הזה נצא כשידנו על העליונה".

"להשתלט על ציר פילדלפי"

בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון התייחסו מספר חברי כנסת למצב בדרום ולמבצע "עופרת יצוקה". ח"כ יואל חסון (קדימה), אמר כי "בסך הכל המטרות מושגות. החמאס ספג מכה משמעותית. ישראל לא צריכה להגביל את עצמה בפעולות עד שיבינו שהמציאות תשנה לאורך זמן".

ח"כ יובל שטייניץ אמר גם הוא כי המבצע הצבאי עומד בציפיות. "המטרה היא שהמבצע יושלם, והמינימום לכך היא השתלטות על ציר פילדלפי". לדבריו, "אסור שסיום המבצע יהיה העתק של כשלון ההחלטה 1701 במלחמת לבנון השנייה או של כשלון הסכם פילדלפי כפי שהיה בהתנתקות. את הדברים הללו אני אומר בעיקר לציפי לבני, שבמסגרת מאמציה להבליט את עצמה על רקע הלחימה שלא תבשל לנו עוד החלטה כושלת". הוא העריך כי "עדיף לסיים את המבצע בהרתעה, אף ללא הסכם".

ח"כ רן כהן (מרצ) אמר כי לישראל יש זכות להילחם בחמאס כאשר הוא יורה קסאמים לדרום המדינה. אולם לדבריו, "המבצע הצבאי נועד לכשלון, משום שאם הוא נועד להחליף את שלטון החמאס כפי שהימין רוצה, נקבל שלטון גרוע יותר". לדבריו, "אני גם לא מאמין שנצליח להגיע לכל חצר ולכל מטרה כדי למגר כליל את הקסאמים. הדבר יגמר במפח נפש גם לצד שלנו. היה עלינו להמשיך בהפסקת האש ולהגיע לפתרון מדיני".

במהלך ישיבת ועדת חוץ וביטחון התנהלו חילופי דברים מתוחים בין חבר הכנסת צבי הנדל (הבית היהודי), שהוא אחד ממפוני גוש קטיף, לבין חברי הכנסת רן כהן (מרצ) ויצחק בן ישראל (קדימה). צבי הנדל קרא טען כי "משום שגירשתם אותנו מגוש קטיף החמאס השתלט על עזה". לדבריו, "אם היינו שם לא היה צריך את המלחמה". רן כהן הגיב על דברים אלו ואמר כי "הקמת ההתנחלויות היה גורם מתסיס ומעורר קיצוניות אצל הפלסטינים ובמידה מסוימת סייע להקמת חמאס. ההתנחלויות היו אסון מבחינה מדינית וכלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully