וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מבוכה לאובמה: ריצ'רדסון חשוד בשוחד

טלי גולדשטין

5.1.2009 / 11:32

מושל ניו מקסיקו הודיע כי יוותר על מינויו המיועד כשר המסחר בממשלו של אובמה. הוא חשוד כי חתם על חוזים מדינתיים עם מקורביו

מושל ניו מקסיקו ביל ריצ'רדסון הודיע אמש (שני) על החלטתו שלא להתמנות לשר המסחר בקבינט החדש של הנשיא הנבחר ברק אובמה. ההחלטה התקבלה על רקע לחצים שהופעלו כלפיו בשל חקירה לגבי חוזים שהעניק כביכול ריצ'רדסון בתור מושל לתורמים פוליטיים. חקירה זו, בנוסף לפרשת מושל אילינוי רוד בלגוג'ביץ', מהוות סיבה למבוכה בעבור אובמה – הדוגל במיגור השחיתות בוושינגטון - עוד לפני שהוא נכנס לתפקידו באופן רשמי.

ריצ'רדסון התעקש כי הוא חף מפשע וכי שמו ינוקה מחשד. אובמה עמד לצד המושל וכינה אותו "עובד ציבור יוצא מהכלל". עם זאת, שניהם הודו כי אין סיכוי שהחקירה המשפטית תסתיים בזמן למינויו הרשמי של ריצ'רדסון – דבר שימנע ממנו מלמלא את תפקידו בצורה נאותה.

פרישתו של ריצ'רדסון, שעד לא מזמן קיווה להיות הנשיא ההיספני הראשון בארה"ב אך פרש מהפריימריז הדמוקרטיים בינואר, היא המכשול הראשון בתהליך גיבוש הקבינט של אובמה וכפי שהוזכר, החקירה השניה במספר שקשורה לנשיא הנבחר עוד בתקופת המעבר. בשני המקרים – פרשת מושל אילינוי והפרשה החדשה של מושל ניו מקסיקו – הצליח אובמה לשמור על שמו הטוב.

אובמה מפחד ששמו יוכתם

החקירה הפדרלית לגבי ריצ'רדסון מתמקדת בחברה מקליפורניה בשם CDR שתרמה למושל בן ה-60 וזכתה במכרז בחוזה התחבורה במדינה ששוויו 1.5 מיליון דולר. בהצהרה שפרסמה לשכת תקופת המעבר של אובמה, אמר ריצ'רדסון כי החקירה תימשך שבועות או חודשים אך הביע ביטחון כי מסקנותיה ינקו אותו מכל חשד.

רוברט גיבס, דובר אובמה, אמר כי הוא מצפה למינוי חדש לתפקיד שר המסחר מהר ככל האפשר, אך לא פירט לוח זמנים. "אני חושב שבאופן כללי, הבחירות שלנו לקבינט היו מרשימות והצוות עשה עבודה טובה", אמר גיבס. עוזרי אובמה וריצ'רדסון אמרו כי החלטת המושל לפרוש לא קיבלה עידוד מצד הנשיא הנבחר. אובמה אמר כי הוא מקבל את החלטת ריצ'רדסון "בצער רב". "למרות שעלינו למהר עתה ולמנות שר חדש, אני מצפה לתרומתו העתידית של ריצ'רדסון למדינה ולממשל שלי", אמר. ריצ'רדסון יישאר בתפקיד מושל ניו מקסיקו.

מנכ"ל CDR דיוויד רובין אמר כי החברה מכחישה את ההאשמות וכי ריצ'רדסון ראוי לכהן בממשל אובמה.

ריצ'רדסון הוא אחד מההיספנים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר במפלגה הדמוקרטית. הוא כיהן בקונגרס וכשגריר ארה"ב באו"ם תחת ממשל קלינטון, כמו גם כשר האנרגיה. בתחילת הדרך, שקל אובמה למנותו כמזכיר המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully