וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארה בצל הקסאמים

ירון שוורץ

5.1.2009 / 11:50

יותר רוחני משהייה באשרם הודי, יותר קשה משתיקה מדיטטיבית - המבחן הרוחני האמיתי הוא לשמור על איזון הגוף והנפש במרחב המוגן

קודם כל הרשו לנו לחזק את ידיכם. אם עשיתם בחירה מודעת או שאין לכם ברירה - אתם במרחב המוגן, ואנחנו שאיננו שם (עדיין) יכולים רק להעריץ את החוזק והנכונות שלכם. אם תתבוננו לרגע מבחוץ על המצב בו אתם נמצאים, הרי שתגלו מיד כי אתם עומדים בפני מבחן רוחני חסר תקדים.

אלו רגעי המודעות האמיתיים, תחת אש, במרחב המוגן, ולא בשיעור יוגה על שפת הים. עכשיו, כל האיכויות, יכולות השלווה והשקט שרכשתם לעצמכם במהלך החיים וכל הנשקים הרוחניים שצברתם, עומדים למבחן ומקבלים הזדמנות לבוא לידי ביטוי.
אבל לעתים בשעת לחץ, יש לנו נטייה לשכוח את כל מה שלמדנו בעבר. אז קחו את העצות הבאות כרשימת התרעננות ונסו ליישם אותן:

1. הרגעת הגוף

כדי להביא את הגוף לרגיעה, חייבים קודם כל קצת לנער ולמתוח אותו. מאחר שבחדר הביטחון אין הרבה מרחב, עדיף לבצע תרגיל פשוט כמו קפיצות מהירות במקום, מתיחת ידיים כלפי מעלה וכדומה. כל תרגיל שיאיץ את קצב הלב ויזרים את הדם במהירות לכל המערכת יכול לשמש אותנו.

עתה, לאחר שסיימתם, ארגנו לעצמכם מרחב ושכבו על הגב, עדיף על השטיח ולא על הרצפה. עצמו את העיניים ונשמו עמוק. בוודאי תבחינו כי זו משימה כמעט בלתי אפשרית בשעת לחץ, ולכן הציבו בפניכם אתגר: להגיע לפחות ל-25 שאיפות ונשיפות. העשר הראשונות יהיו קצרות ושטוחות, אבל אלו שיבואו אחריהן יהיו יותר ויותר פשוטות והאחרונות כבר יהיו ממש עמוקות.

2. איזון האנרגיה

כאשר הנשימה הופכת להיות עמוקה, הנפש נזכרת בעצמה. אתם שוכבים ועוברים לאט, באמצעות הדמיון, בין איברי הגוף השונים, מכף הרגל ועד ראש. נזכרים שהכל במקום ובעובדה החשובה והמחזקת שאתם בריאים ושלמים.

לרוב, בדיוק בשלב הזה, יתחילו לפתע כל אותן תחושות של כאבים קטנים בגב, עומס בכתפיים וכיווצי הצוואר. אם אתם לבד, נשמו עמוק אל האזורים המתוחים, אבל אם יש לידכם קרוב משפחה או בן זוג, זה בדיוק הזמן לבקש קצת תשומת לב, מגע, ליטוף. שיתוף פעולה בין שניים על מנת להירגע, ישחרר במקביל הרבה מתח ויקנה לנותן תחושת סיפוק על כך שעזר לשני.

3. איזון הנפש

ברגעים שכאלו, יותר מהכל, יכולה לעזור התפילה. גם אם אינכם דתיים, שאו תפילה עצמאית ואחלו לעצמכם את הטוב ביותר. זו גם סגולה להירדמות טובה בלילה, לחשוב על כל הטוב בעולם שאתם מבקשים ומה הייתם עושים בו אם היה ברשותכם כרגע. לפחות על פי חסידי תורת ה"סוד", זו גם הדרך הטובה ביותר לקבל את מה שאתם באמת רוצים, פשוט להעז ולחלום על התשוקות האמיתיות.

עצות אלו בוודאי לא יעבדו כמטה קסם, אך אם תיישמו אותן מדי יום או כל לילה לפני השינה, תוך שלושה ימים תחושו בוודאי בשינוי, בהבדל ויותר מכל זכרו: אתם גיבורים וכולנו מתפללים עמכם, שכל המערכה הזו תסתיים כבר בשלום, אמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully