וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל חוששים: התנגדות חמאס בעזה תגבר

יהושע בריינר

5.1.2009 / 12:01

יומיים לאחר תחילת המבצע הקרקעי ברצועה, אומרים בצה"ל כי חמאס צפוי לירות יותר טילי נ"ט לעבר הכוחות ככל שיתקדם המבצע

מערכת וואלה!

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

גורמים בצה"ל מעריכים כי חמאס יחריף את פעולות ההתנגדות ויעשה שימוש תכוף יותר בטילי נ"ט עם התקדמות כוחות צה"ל לעומק הרצועה. עד עתה אומרים בצה"ל כי החיילים שנמצאים ברצועה טרם נתקלו בהתנגדות מסיבית.

במהלך פעילות צה"ל הלילה ברצועת עזה נפצעו חמישה חיילים, בהם קצין, באורח קל עד בינוני במהלך חילופי אש, מספר החיילים שנפצעו מאז החלה הפעולה הקרקעית עומד על 59 חיילים. בתוך כך, כוחות צה"ל הרחיבו במהלך הלילה את הפעולה הקרקעית ברצועת עזה. עיקר המאמץ של הכוחות הקרקעיים מופנה למעצר של פעילי טרור ואיתורם של אמצעי לחימה. החיילים מגיעים לבתים, שלפי ההערכות המודיעיניות משמשים את פעילי הטרור, מכתרים ומשתלטים עליהם. הפעולה ממשיכה להתמקד בצפון רצועת עזה, שם מצוי חלק ניכר ממאגר הרקטות של חמאס.

מדובר ביעדים אשר התקבל מודיעיני מוקדם לגביהם, וחלקם אף היו חלק מבנק המטרות, אולם הוחלט כי בשל הצפיפות הגדולה באזור הם לא יותקפו מהאוויר. הכוחות שנמצאים בשטח מדווחים על מספרים גדולים של חמושים פלסטיניים ושימוש הולך וגובר בפצצות מרגמה. עוד מדווחים החיילים על מנהרות רבות שנחפרו מתחת לבתים ברצועה, דרכן נמלטים החמושים הפלסטינים.

הלילה תקפו מטוסי חיל האוויר למעלה מ-30 יעדים ברחבי רצועת עזה. בין היעדים: מספר מנהרות ששימשו את ארגון הטרור חמאס, מספר בתי פעילים, משגרי רקטות וכלי החשוד כמקלע נגד מטוסים. ספינות חיל הים ליוו את כוחות היבשה ותקפו ופגעו במספר יעדים, ביניהם נקודות שיגור לעבר ישראל ועמדות של שיגור הכוח הימי של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully