וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "חמאס נושא באחריות כבדה למצב בעזה"

פנחס וולף

4.1.2009 / 23:05

נשיא צרפת גינה את הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה, אך תקף את חמאס על ירי הרקטות. אולמרט: "אין כוונה לכבוש את עזה"

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי האשים אמש (ראשון) את חמאס באחריות לסבלם של תושבי עזה, ובמקביל גינה את הפעולה הקרקעית של ישראל. "חמאס נושא באחריות כבדה לסבל של התושבים הפלסטינים בעזה", אמר סרקוזי בראיון לעיתון לבנוני. מחר יגיע נשיא צרפת לישראל וינסה להשיג הפסקת אש ברגיעה בעזה. לאחר הביקור בישראל ובגדה המערבית יבקר סרקוזי גם בסוריה ובלבנון.

לדברי סרקוזי, "הפעולה הקרקעית של ישראל הופכת את הצורך להגיע להפסקת אש לדחוף אפילו יותר. גינינו את התוקפנות הזו ביחד עם שאר שותפינו באירופה, משום שהיא מרחיקה את הסיכוי לשלום ומשום שהיא מקשה על הסיוע לתושבי עזה". סרקוזי גם שב וקרא לישראל להתיר כניסת סיוע הומניטרי לעזה.

עם זאת, הוא הבהיר כי צרפת מגנה את פעולותיו של חמאס. "אני רוצה לומר שוב כי אנחנו מגנים באותו תוקף את ירי הרקטות של חמאס, שמהווה פרובוקציה בלתי נסבלת", אמר. שר החוץ הצרפתי גינה היום את החלטתה של ישראל לצאת לפעולה קרקעית בעזה ואת חמאס על ירי הרקטות.

"ישראל מסייעת לאוכלוסיה"

לקראת ביקורו הצפוי של סרקוזי באזור שוחח עימו אתמול בטלפון ראש הממשלה אהוד אולמרט והבהיר לו כי ישראל אינה מתכוונת לכבוש את עזה. "הצעדים הצבאיים שאישרה ישראל עד כה לא נועדו לשוב ולכבוש את עזה", אמר אולמרט.

לדבריו, "ההפרדה בין ארגוני הטרור ואנשיהם לבין אזרחים חפים מפשע ברצועת עזה היא ברורה. מדינת ישראל עושה רבות על מנת לסייע לאוכלוסיה ככל הניתן ובמסגרת זו מעבירה סיוע הומניטרי רב". אולמרט ציין בפני סרקוזי, כי מאז תחילת המבצע נכנסו לרצועת עזה כ-400 משאיות עם ציוד מזון, תרופות, ו- 10 אמבולנסים.

בתוך כך, אולמרט קיים אמש שיחות מדיניות עם מנהיגים נוספים בעולם והסביר את עמדות ישראל ביחס למבצע הצבאי בעזה.
לנשיא רוסיה, דימטרי מדבדב, הסביר אולמרט כי "ישראל לא תוכל להפסיק את פעילותה הצבאית בטרם תבסס את היעדים שקבעה לעצמה. הדבר יכול להתבצע בין באמצעים צבאיים נוספים ובין באמצעים מדיניים אותם צריכה לגבש הקהילה הבינלאומית". מדבדב השיב: "שום מדינה אינה יכולה לסבול טרור נגד תושביה. יש לחשוב על דרך לסיים את המבצע ולהשיג שקט יציב".

ראש הממשלה אהוד אולמרט נפגש גם עם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר. "היה ברור לנו שלא ניתן להמשיך ולהסכים עם מצב שבו חמישית מתושבי ישראל חיים תחת איום מתמשך של רקטות", הבהיר אולמרט. "ניסינו להימנע מנקיטת צעדים צבאיים ואף הסכמנו לנסות שלב של רגיעה, שגם אותה הפר חמאס פעם אחר פעם". לדבריו, "לא נותרה ברירה אלא לפעול על מנת להביא שקט לתושבינו. ישראל ממשיכה בפעילותה הצבאית למרות שאין לנו כואין לנו כוונה להמשיך ולשהות בעזה עד אין קץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully