וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל שולט על חלקים בצפון הרצועה"

יהושע בריינר ונעמה טלמור

5.1.2009 / 1:20

לפי הדיווח של הפלסטינים, צה"ל שולט במספר נקודות בעזה. גורם צבאי: ”הכוחות נתקלו בחילופי אש רבים, אך ידם על העליונה"

שי מכלוף

(צילום: יוסף בדלוב, עריכת וידאו: איילת שולמן)

רשת הטלוויזיה CNN דיווחה הלילה (שני) מפי מקורות פלסטינים כי צה"ל הצליח להשתלט על מספר חלקים בצפון רצועת עזה. הדיווח נמסר עם תחילת היום העשירי למבצע "עופרת יצוקה" ועם תחילת היום השני לכניסה הקרקעית של כוחות צה"ל.

בתוך כך אמרו אמש גורמים בצה"ל כי "כוחות צה"ל בעזה מגיעים אל היעדים שנקבעו עוד לפני לוח הזמנים המקורי שנקבע, והפעולה עוברת עד כה בצורה טובה. לאורך כל היממה האחרונה נתקלו הכוחות במספר רב של חילופי אש, אולם ידם של החיילים על העליונה, והם ממשיכים בהתקדמות בשטח כמתוכנן בצורה טובה".

הגורמים בצה"ל הוסיפו כי עד כה עיקר ההתנגדות של החמושים ברצועה נעשתה באמצעות פצצות מרגמה וירי נשק קל. "אנחנו יודעים איזה אמצעי לחימה יש לחמאס ואנו ערוכים לכך. חמאס כדרכו וכדרך ארגוני טרור אחרים מנסה לזרוע פניקה ומפיץ שמועות חסרות שחר. כדאי לקחת את הדברים שלהם בערבון מוגבל מאוד".

מאז תחילת הפעילות הקרקעית בעזה אמש נהרג לוחם גולני, דביר עמנואלוף, בן 22, וחברו נפצע באורח אנוש. מצבו של הפצוע השתפר והוא מוגדר עתה פצוע קשה. הערב נפצעו ארבעה חיילי צה"ל באורח קל בהיתקלות עם פלסטינים ברצועת עזה. מאז תחילת המבצע הקרקעי פונו לטיפול רפואי בבתי החולים עוד 37 פצועים, בהם חמישה פצועים קשה.

למרכז הרפואי "סורוקה" בבאר שבע פונו 25 חיילים. חמישה מהם במצב קשה, חמישה במצב בינוני והשאר במצב קל. שישה מהפצועים כבר שוחררו לביתם. למעלה מעשרה פצועים נותחו במהלך היממה האחרונה. לבית החולים "שיבא" בתל השומר פונו במסוק שלושה פצועים, שמצבם הוגדר בינוני. עוד ארבעה פצועים פונו לבית החולים "ברזילי" באשקלון במצב קל.

הפלסטינים מדווחים כי 45 בני אדם נהרגו ברצועת מאז תחילת המבצע הקרקעי. מקורות פלסטינים מסרו כי שלושה אנשי צוות רפואי נהרגו בתקיפת חיל האוויר בשכונת תל אל-הווא בדרום העיר עזה. מוקדם יותר דווח, כי אם וארבעת ילדיה נהרגו בתקיפה של חיל האוויר במרכז העיר עזה. מתחילת מבצע "עופרת יצוקה" נהרגו 515 פלסטינים.

פרסום ראשון: 21:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully