וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ”ש: ”לשחרר פעילים שמחו נגד המבצע”

נתיב נחמני

4.1.2009 / 17:56

16 פעילי שמאל נעצרו ביום שישי לאחר שהפגינו מול בסיס שדה דב בת"א. השופט שחרר אותם בערבות: "אין עילה ממשית למעצר"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל)

.

בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום (ראשון) בערבות את 16 פעילי השמאל שנעצרו ביום שישי במהלך הפגנה בכניסה לבסיס שדה דב בתל אביב. בכתב האישום שהוגש נגדם הבוקר ואיתו בקשה למעצרם עד לתום ההליכים נגדם, הואשמו הפעילים בהפרעה לכניסה לבסיס צה"ל, התקהלות אסורה ובסירוב להתפנות לאחר הודעה.

16 הנאשמים נעצרו יחד עם שתי אזרחיות זרות במהלך מיצג מחאה שערכו נגד המבצע בעזה. הפעילים התכנסו בשעת בוקר מוקדמת בכניסה לבסיס כשכולם לבושים בסרבלים לבנים המוכתמים בצבע אדום. על פי כתב האישום שהוגש נגדם על ידי מדור התביעות של משטרת מחוז תל אביב, הם נשכבו על הקרקע וחסמו את אחד מנתיבי הכניסה לבסיס למשך מספר דקות.

"יש לציין שיש אי הלימה מסוימת בין הוראות החיקוק המפורטות בכתב האישום לאלו המפורטות בבקשת המעצר", פתח השופט עידו דרויאן את דבריו, אך הוסיף כי אין מחלוקת בנוגע להפגנה שערכו הפעילים בפתחו של הבסיס. לאחר ששמע בקצרה את דברי הצדדים, קטע השופט את דברי סניגוריתם של הנאשמים, עו"ד גבי לסקי, ואמר "אני מבין שבאתם לפה ערוכים להשמיע את טענותכם בשל רגישות העניין, אך בפני סוגייה משפטית יבשה".

באת כוח המשטרה, עו"ד מור שקים, ביקשה את מעצרם של הנאשמים בשל מסוכנותם לכאורה, על רקע עברם של חלק מהם בעבירות דומות. "אינני מוצא בתיק זה עילת מעצר של ממש", כתב השופט, "יש לשבח את התובעת המלומדת, כמו גם את התובע המלומד שהכין את הבקשה למעצר, שכל טיעון בעניין מסוכנות – נטען בשפה רפה מאוד". כאמור, הורה השופט לשחררם תחת ערבות של אלף שקלים ואסר עליהם להתקרב לבסיס צבאי כלשהו מרחק של 25 מטרים, זאת עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully