וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה מתקפלת: מתנגדים למבצע הקרקעי בעזה

טלי גולדשטין

4.1.2009 / 14:54

לאחר שאמש צ'כיה הביעה תמיכה במבצע, מיהר היום שר החוץ הצ'כי להבהיר כי מדובר ב"אי הבנה". בכירי האיחוד קוראים להפסקת אש

שר החוץ הצ'כי קרל שוורצנברג אמר היום (ראשון) כי דבריו האוהדים של נציג המדינה באיחדו האירופי לגבי "הפעולה ההגנתית" של ישראל בעזה, היו "אי הבנה". בשבת אמר גירי פוטוצניק, נציג צ'כיה באיחוד האירופי, כי "כרגע, מנקודת המבט הנוכחית אנו מבינים כי הצעד שביצעה ישראל הוא צעד הגנתי ולא התקפי". אמירותיו עוררו גינוי מיידי מצד הפלסטינים.

שר החוץ של צ'כיה, המשמשת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי מה-1 בינואר, אמר במהלך עימות טלוויזיוני כי, "ההצהרה שהשמיע הדובר היתה אי הבנה". לדבריו, העמדה היחידה בה דוגלת נשיאת האיחוד זהה להצהרה שפרסם משרד החוץ לאחר מכן, בה קרא להפסקת אש ולהכנסת סיוע הומניטרי לעזה.

מחר תגיע לישראל ולשטחי הרשות משלחת מטעם איחוד האירופי, שתכלול את שר החוץ הצ'כי שוורצנברג, מתאם מדיניות החוץ באיחוד חוויאר סולנה ונציבת האיחוד לקשרי חוץ בניטה פררו וולדנר. כמו כן, יגיע גם ניקולא סרקוזי נשיא צרפת ושר החוץ שלו ברנאר קושנר.

רוסיה שיגרה לאזור בכיר בממשל על מנת להמשיך ולהפעיל את הלחץ להפסקת אש, כך נמסר היום מלשכת משרד החוץ הרוסי. סגן שר החוץ אלכסנדר סלטנוב, שליחו של הנשיא דמיטרי מדוודב למזרח התיכון, יגיע היום לאזורנו. "הכרחי הדבר לסיים את סבל האוכלוסייה האזרחית בשני הצדדים, לעצור את שפיכת הדמים על ידי הפסקת אש הדדית. רוסיה תמשיך ללחוץ לכך", נמסר בהצהרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully