וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: "חמאס מראה סימני התרופפות"

נעמה טלמור

4.1.2009 / 14:16

ראש השב"כ אמר כי חמאס מראה נכונות להגמיש עמדותיו לקראת הפסקת אש. "הזרוע המדינית ספגה פגיעה קשה אבל הזרוע הצבאית עדיין מתפקדת"

(צילום: נעם כהן ורויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

ראש השב"כ יובל דיסקין אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי הוא מעריך שבקרב הנהגת חמאס חלה התרופפות בנחישות להמשיך את הלחימה ומתגלה נכונות להגמיש את העמדות לקראת הפסקת אש. "הזרוע המדינית של חמאס ספגה פגיעה קשה אבל הזרוע הצבאית עדיין פועלת", אמר דיסקין. "היא אמנם לא הצליחה לממש את התוכניות מאז כניסת צה"ל לרצועה, בעיקר בגלל פגיעה ביכולות השינוע שלהם, אבל, יחד עם זאת, הם עדיין משדרים מורל גבוה. עדיין יש לחמאס יכולת משמעותית לבצע טרור".

דיסקין הוסיף ואמר כי "אי אפשר לדבר על חמאס כמקשה אחת. יש להפריד בין הנהגת חו"ל, ההנהגה המדינית והזרוע הצבאית. ההנהגה בחו"ל נמצאת בלחץ, פועלת להסדר ומאוכזבת ממדינות ערב שאינן עומדות לצידה. היא מעוניינת בהפסקת פעולה תוך שהם מחפשים מוצא מיוחד שלא ישפיל אותם". כמו כן, אמר כי "יש בקרב ההנהגות המדינית והצבאית הבנה כי מפעל החמאס העזתי נמצא בסכנה קיומית".

לדברי דיסקין, אין מחסור במצרכים בעזה וישראל מאפשרת הכנסה של מצרכים מארגוני הסיוע. עם זאת, ישנו קושי בשינוע המצרכים עקב מחסור משמעותי בדלק.

ירי הרקטות יצטמצם אך לא ייפסק

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי אמר בישיבה, כי מטרת הפעולה הקרקעית, בה החל צה"ל אתמול, היא להשתלט על מרחבי שיגור הרקטות. לדבריו, מאותם האזורים שבהם צה"ל שוהה כעת נורו, לפני כניסת הכוחות הקרקעיים, כ-220 טילים לעבר ישראל.

אשכנזי הוסיף כי ירי הרקטות נמוך מכפי שהעריכו בתחילה אבל הדגיש כי עדיין יש לחמאס אמצעים לירות על ישראל. לפיכך, הצפי הוא כי הירי יצומצם בימים הקרובים אך לא ייפסק לחלוטין.

ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין אמר לשרים כי הוא סבור שחמאס מבין עתה ששבירת ההרגעה היתה טעות אסטרטגית. הנהגת חמאס מבודדת ומשווקת מצג שווא של התמדה בלחימה. כמו כן, לדבריו, בקרב האוכלוסיה הפלסטינית יש ביקורת על החמאס הביא לידי המצב הנוכחי.

גורם מדיני בכיר הסביר כי "הממשלה פועלת במקביל בשני צירים – צבאי ומדיני. אין כוונה לשנות את התוכניות בציר הצבאי. הקבינט אישר את חלקו הראשון של המבצע הקרקעי ואנחנו נערכים לאפשרות של הרחבת המבצע. במקביל, בזירה הבינלאומית אנחנו מתמנקדים בהסברה. ראש הממשלה ושרת החוץ מופקדים על כך".

אולמרט: "לא היה מנוס מפעולה"

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בפתח הישיבה, שהתקיימה בקריה בתל אביב, כי "בסופו של יום הגענו למסקנה שאין מנוס מביצוע פעולה קרקעית על מנת להשיג את יעדי המבצע".

אולמרט פנה לאמהות החיילים ואמר: "אני רוצה להקדיש מספר מלים לאמהות, האמהות של חייל צה"ל ואנשי הביטחון הפועלים ברצועת עזה. חשבתי עליכן רבות מאז החל המבצע וביתר שאת ככל שהתקרבה ההכרעה על הפעולה הקרקעית. חככתי רבות עם עצמי ועם חבריי השרים האם יש עוד צעד, האם יש עוד מוצא, עוד מאמץ שלא עשינו בטרם אנו שולחים את הבנים למקום רווי ורוחש סיכונים – מקום ממנו עלולים חלקם שלא לחזור. בבוקר הזה אני יכול להסתכל לכל אחת ואחת מכן בעיניים ולהגיד שהממשלה עשתה הכל בטרם החליטה לצאת למבצע. זהו מבצע בלתי נמנע".

במהלך הישיבה, אמר אולמרט כי הוא מבקש שלא להעלות עניינים פוליטיים ליד שולחן הממשלה, זאת בתגובה לבקשתו של השר רפי איתן לדחות את הבחירות בשישה שבועות. השר ראלב מג'אדלה, לעומת זאת, ביקש אמש למסור הודעה אישית עם פתח ישיבת הממשלה אך הבוקר משך את בקשתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully