וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מר רה"מ לא-נכבד-בכלל

4.1.2009 / 12:16

יממה לפני הפלישה הקרקעית כתב הגולש א. וקסמן את המילים האלו בממ"ד בבאר שבע. וואלה! חדשות מביאה את תחושות תושבי הדרום

אחד הלקחים של מלחמת לבנון הוא היעדר יכולת הכרעה מוחלטת על סמך חיל האוויר בלבד. מסקנה שעלתה היא שבמלחמת לבנון השנייה היה צורך במהלך קרקעי נחוש ונחרץ יותר. זו הייתה אחת מהמסקנות לגבי מלחמת לבנון השנייה! לתנאי המלחמה ההיא, לתוואי השטח ההוא ולאויב שניצב כנגדנו אז. כל אלו שונים היום ומי שעושה ניתוח קטן של המצב היום חייב להגיע למסקנה שפעולה קרקעית לא תועיל כאן. לא צריך להיות אלוף, כל סג"מ בן יומו יכול להקיש זאת על ידי ניתוח קר של המצב, שטח הלחימה ואופי הלחימה.

כל הדיבורים על כך שחייבים פעולה קרקעית רק מראים שאין בפיקוד הגבוה בצה"ל ולו אלוף אחד עם גמישות מחשבתית. כזה שיכול להתאים עצמו לזירות ומצבים שונים, ואם יש כזה אזי הוא לא פוצה פיו כנגד הסחף הכללי והגורף היות והוא חושש. חושש שזה עלול לפגוע בו בהמשך דרכו בצה"ל. בשני המקרים אדם כזה לא ראוי להיות אלוף בצבא. בראשון לא ראוי מקצועית ובשני לא ראוי אישיותית (לא ערכית אלא אישיותית. ערכית כולם ראויים מעל ומעבר). אלוף צריך לדעת להשמיע את קולו ובנחרצות גם אם הוא יחיד בדעתו.

בשורה התחתונה שוב אנחנו מתכוננים למלחמה הקודמת ולא לנוכחית.בזמן שאסור לנו להרשות לעצמנו עוד ניצחון בנקודות. מה שמוביל לעניין הבא.

אולמרט, תפסיק עם הבבל"ת

לחברי הממשלה ולצמרת הצבאית צריך להיות ברור שאם הם מחליטים לא לקבל עליהם הפוגה ולהעמיק את המבצע צה"ל חייב לנצח בנוק-אאוט מוחלט. ועדיף בסיבוב מוקדם. כל אפשרות אחרת תוביל את כנרת יכולת ההרתעה שלנו מתחת לקו האדום התחתון, מתחת למלאי שהכרחי למדינה דמוקרטית בודדה ומוקפת אוייבים במזרח התיכון, לכן ההחלטה על המשך הלחימה חייבת להיות מדודה שבעתיים.

שלשום (רביעי) היה דיון בכנסת ישראל על הלחימה בדרום. ראש ממשלת ישראל, אותו אחד ש"פילח" לכאורה עבור המשפחה שלו נופש לאיטליה -רק לכאורה כמובן (ממש גניבה ברמה של האינפנטיל ההוא שהיה איתנו בכיתה ג' וגנב שוקו מהסופר. אגב, די סביר שהילד ההוא היה מנהל את מלחמת לבנון טוב יותר מאולמרט), החליט שהוא לא צריך לתת דין וחשבון לא לעם היושב בציון ולא לנציגי העם. כהרגלו בחר בתירוץ הדמגוגי ביותר שעומד לרשותו, "אין זה זמן לדיבורים". ממש כאילו אומר לנו אני מצפצף
עליכם והנה תירוץ שלא תוכלו נגדו.

אז מר ראש הממשלה הלא נכבד בעליל, בוא נסביר לך משהו. אמנם רוב הציבור כבר שכח שאתה ראש ממשלה (חלק לא חש שהיית כזה אף פעם) אבל היות שיש המון סמרטוטים בפרלמנט שלנו שהחליטו לא לבעוט אותך עדיין מהכיסא (בין אם הם מפחדים לעצבן את מי שעדיין קובע ובן אם יותר נוח להם שאתה עדיין ראש ממשלה מאשר מישהו-יותר נכון מישהי אחרת) אתה עדיין ראש ממשלה. אז עשה טובה ותתנהג כמו אחד. לפחות בחודש האחרון שלך בתפקיד.

עוד משהו קטן לרה"מ: תפסיק כבר עם הבבל"ת שלך על זה שהעורף צריך אורך רוח ושזה לא ייגמר בכמה ימים. אנחנו לא תיירים משבדיה שבמקרה טיילנו במזה"ת. היינו שם באינתיפאדה הראשונה, במלחמת המפרץ, באינתיפאדה השנייה, במלחמת לבנון השנייה ואולי לא שמת לב אבל יש חלק שהיו שם גם בשמונה שנים האחרונות. בכל אלו היינו למופת. תפסיק כבר עם הפטרוניות הזאת ועם הניסיון הפתטי הזה להיות המבוגר האחראי - זה רק מעצבן אותנו עוד יותר.

ה"פאשלישייה"

השלישייה המנהלת - וואו! זה נשמע כאילו יש לנו שם שלושה תותחים כבדים.אז מיהם שלושת הכרישים שמנהלים לנו את כל המערכה בדרום? אחד ראש ממשלה שהרס במחי קדנציה אחת שלו הרתעה שמטכ"לים וממשלות רבות עמלים עליה מאז קום המדינה. בהישג חסר תקדים לרעה הוא החזיר את ההרתעה שלנו לימי טרום מבצע קדש, 53 שנים אחורה.

אחת שרת חוץ שהשיגה הישג מדיני מזהיר באו"ם מול חיזבאללה. חבל רק שהיא לא הפנימה אחרי 50 שנה של חיים בישראל שהאו"ם מאוד אבל מאוד מזיז לנסראללה.

אחד שר ביטחון שוויתר כבר על חצי מדינה ובכל זאת חטף אינתיפאדה (עד כאן לא בסדר אבל נסלח....כי בכל זאת, לכל אחד יש השקפה מדינית וזו הייתה השקפתו. ומחמת הספק נאמר שאינתיפאדה יכלו לתכנן גם בזמן קדנציה של ר"מ אחר, למרות שללא ספק האויב בוחר בעיתוי לפי חולשת רה"מ שניצב מולו).

הבעיה היא שהוא לא הצליח להשתלט על האינתיפאדה. במקביל נפתחו פרעות אוקטובר 2000 שגם עליהם הוא לא הצליח להתגבר. הגופות נערמו – שחור בעיניים. למזלנו שרון הגיע. באיחור של שנתיים אמנם אבל הגיע. בקיצור - ה"שלישייה" היא יותר נכון ה"פאשלישייה".

אז האם הם יתעלו על עצמם הפעם? לי יש ניחוש אבל אני מקווה שהפעם אני אטעה.

נקודות למחשבה:

* לרוביק דנילוביץ' היקר (באמת יקר, לא בציניות): זה ששלחתם איגרת לכל בית אב בבאר שבע שבה הסברתם להכין את המקלטים זה טוב ויפה. פעם הבאה אל תשכחו לשלוח גם לתיבות הדואר בבניין העירייה, פשוט אתמול שכחתם כנראה - אחרת אין הסבר לעובדה שאנשים רצו למקלטים הציבוריים וגילו שהם נעולים.

* לחמאס: האיומים שלכם לירות אפילו יותר רחוק מבאר שבע מאוד מפחידים את שלושת הגמלים שנמצאים שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully