וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: "לסיים המבצע ללא תנאים מוקדמים"

טלי גולדשטין

4.1.2009 / 11:03

לשכת נשיא מצרים פרסמה הודעה תקיפה הקוראת לסיום "התקיפה האגרסיבית" על עזה. "האחריות על מות אזרחים מוטלת על ישראל"

מצרים הצטרפה הלילה לגינוי הפעולה הקרקעית וקראה לסיום "התקיפה האגרסיבית" נגד הפלסטינים . בהצהרה שפרסמה לשכת הנשיא מובארק, אמרה מצרים כי היא "מטילה את האחריות על מות חפים מפשע ופציעת אזרחים על ישראל". "מצרים מגנה בכל תוקף את הפעילות הקרקעית של ישראל ברצועת עזה ואת הפלישה לשטחה", נאמר בהצהרה. "מצרים שוב מפצירה בישראל לסיים את האגרסיביות באופן מיידי וללא תנאים מוקדמים וקוראת למועצת הביטחון של האו"ם ולקוורטט למלא את האחריות המוטלת עליהם ללא השהיות", דברי ההצהרה המצרית.

סוכנות הידיעות המצרית "מנה" ציטטה את שר החוץ המצרי אחמד אבו רייט שאמר כי, כישלון מועצת הביטחון של האו"ם להגיע להחלטה הקוראת להפסקת אש מיידית מתפרשת על ידי ישראל כ"אור ירוק" להרחיב את התקיפה. לדבריו, כמה חברות קבועות במועצת הביטחון טרפדו את קבלת ההחלטה על מנת להעניק לישראל מרחב נשימה להמשיך בתקיפה.

דובר הפרלמנט האירני אמר היום כי עזה תהפוך לבית הקברות של ישראל. "הציונים מתמודדים עם התנגדות עזה מצד הפלסטינים. על הציונים לדעת שעזה תהפוך לבית הקברות שלהם", אמר עלי לאריג'אני בנאום בפני הפרלמנט האירני. סוכנות הידיעות האירנית "מהר" דיווחה כי, במהלך נאום לאריג'אני צעקו מספר חברי פרלמנט "להרוס את ישראל, להרוס את הציונים". אמירותיו של דובר הפרלמנט היו הראשונות שנשמעו מפיה של דמות בכירה בממשל האירני מאז הפלישה לעזה.

מתקפת ישראל בעזה, הציתה מחאות חוזרות ונשנות בטהרן וברחבי אירן, בעיקר מצד סטודנטים. בכירים אירנים גינו את "חוסר הפעולה של הקהילה הבינלאומית נגד התוקפנות הישראלית ואת הגישה המשוחדת שהיא מפגינה כלפי ישראל".

פאניקה ברחובות לונדון

בתוך כך, אמש נערכו הפגנות עזות נגד ישראל בלונדון. כ-5,000 בני אדם, ברובם צעירים מוסלמים, נאספו מחוץ לשגרירות ישראל בלונדון, שרפו דגלי ישראל וזרקו בקבוקי תבערה על המשטרה. המשטרה חסמה את הדרכים מסביב לרחוב קנסינגטון בעוד קבוצה של מפגינים ניסתה לפרוץ את המחסומים. האלימות הסלימה עם רדת הערב על רקע החדשות על הפלישה הקרקעית.

מוקדם יותר, הפגינו 12 אלף איש במרכז לונדון ובכיכר טרפלגר, אם כי לפי הערכות מארגני ההפגנה, המספר היה גבוה פי 4. לדבריהם, המשטרה הפעילה אלימות מוגזמת נגד המפגינים. לפי עדי ראיה, השליכה המשטרה את המפגינים לקרקע, בהם גם ילדים. "מעולם לא הייתי עד להתנהגות כה בלתי אחראית מצד המשטרה", אמר כריס נינהם, ממארגני ההפגנה. "היה שם תוהו ובוהו. אנשים ניסו למשוך את ילדיהם כדי שלא ימחצו למוות. הפאניקה שלטה", הוסיף. המפגינים השליכו, בין השאר, נעליים על מעונו הרשמי של ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון ברחוב דאונינג 10 במסגרת הפגנת סולידריות עם העיתונאי העירקי, שזרק נעליו על הנשיא בוש.

כ-18 הפגנות נערכו בסך הכל ברחבי בריטניה אתמול. הפגנות נערכו גם בפריז, ברלין, רומא, אתונה וכמה ערים ברחבי אסיה. גם בישראל החליטו האזרחים לצאת לרחובות ולהביע התנגדות לפעולת צה"ל. אלפי פעילי שמאל קיימו אמש צעדת מחאה בכיכר רבין שבמרכז תל אביב נגד פעולת צה"ל בעזה. הפעילים התכנסו בכיכר רבין וצעדו על רחוב אבן גבירול, שנסגר לתנועה, לכיוון הסינמטק. הפעילים קראו להפסיק את המלחמה בעזה ונשאו שלטים עליהם נכתב: "לא למלחמת בחירות", "בעזה ובשדרות ילדות רוצות לחיות". במהלך ההפגנה עוברים ושבים תקפו מילולית את המפגינים וכוחות משטרה הפרידו בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully