וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "לא היה מנוס מפעולה קרקעית"

נעמה טלמור

4.1.2009 / 10:32

רה"מ פנה בפתח ישיבת הממשלה לאמהות החיילים שנכנסו לעזה ואמר: "אני יכול להסתכל לכל אחת ואחת מכן בעיניים ולהגיד שהממשלה עשתה הכל בטרם החליטה לצאת למבצע"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"בסופו של יום הגענו למסקנה שאין מנוס מביצוע פעולה קרקעית על מנת להשיג את יעדי המבצע". כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה אהוד אולמרט בפתח ישיבת הממשלה בקריה בתל אביב.

אולמרט גם פנה לאמהות החיילים ואמר: "אני רוצה להקדיש מספר מלים לאמהות, האמהות של חייל צה"ל ואנשי הביטחון הפועלים ברצועת עזה. חשבתי עליכן רבות מאז החל המבצע וביתר שאת ככל שהתקרבה ההכרעה על הפעולה הקרקעית. חככתי רבות עם עצמי ועם חבריי השרים האם יש עוד צעד, האם יש עוד מוצא, עוד מאמץ שלא עשינו בטרם אנו שולחים את הבנים למקום רווי ורוחש סיכונים – מקום ממנו עלולים חלקם שלא לחזור. בבוקר הזה אני יכול להסתכל לכל אחת ואחת מכן בעיניים ולהגיד שהממשלה עשתה הכל בטרם החליטה לצאת למבצע. זהו מבצע בלתי נמנע".

עוד אמר ראש הממשלה, כי "הפעולה הקרקעית שהתחילה אמש נועדה לבסס את החתירה שלנו לשנות את המציאות הביטחונית בדרום. ביקשתי ממערכת הביטחון למסור לי כמה שיגורים היו לעבר ישובי הדרום מאותם אזורים שבהם שוהה כעת צה"ל. הנתון מדהים רוב מוחלט של השיגורים יצאו מאותם איזורים. לכן החלטנו בעצה אחת עם שרת החוץ, שר הביטחון והרמטכ"ל לשלוח את הבנים כדי להגן על ההורים והאחים שהותירו בבית. לא בלב קל הגענו למסקנה זו. במשך חודשים ארוכים נתנו היזדמנות לרגיעה בתקווה שימנע הצורך במבצע צבאי רחב.

"לישראל אין עניין לפתוח חזיתות נוספות מלבד החזית בדרום לא במזרח ולא בצפון", ציין אולמרט, "אולם הזהירות מחייבת ולאורה הנחיתי את מערכת הביטחון להיות ערוכה לכל התפתחות". לדבריו, אני פונה לאזרחי ישראל. אלו רגעים לא פשוטים הבנים שלנו נמצאים בשדה הקרב. ישראל אינה נלחמת נגד העם הפלסטיני הם אינם אויבנו, גם הם קורבות של ארגוני טרור. להם אני אומר לא ניתן ליצור משבר הומניטרי בעזה".

"הפעולה מתנהלת כמתוכנן"

שר הביטחון אהוד ברק הביע בפתיחת ישיבת הממשלה את אמונו בצדקת דרך הפעולה. "הפעולה מתנהלת כמתוכנן, היא רווית הפתעות ומבחנים קשים. מלחמה היא לא פיקניק, טובי הלוחמים מנהלים אותה ואנחנו נותנים להם גיבוי. זו פעולה לא קלה ולא פשוטה היא תורחב ותועמק ככל שתידרש".

שר התמ"ת אלי ישי אמר הבוקר לפני הישיבה כי "צריך אורך רוח, סבלנות תעוזה ואחדות. יש הצלחות רבות של צה"ל בעזה וברגעים כאלו יש להתפלל לשלום החיילים". לדבריו, "לא נכון לפטפט בשעת קרב. צריך לרסק את חמאס ואסור לתת להם תקומה. אנחנו פועלים כרגע בעזה מה שיקרה שם אחר כך זה תפקידם של אבו מאזן, אולי של מצרים ואולי של אירופה".

שר המדע התרבות והספורט ראלב מג'דלה אמר כי "יש להפסיק את הקרבות ולהמשיך בתהליך המדיני כדי להגיע לשלום".

ישיבת הממשלה המיוחדת מתקיימת בבסיס הקריה בתל אביב. הישיבה עוסקת בנושא הלחימה בדרום והתחלת המבצע הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה. בישיבה יקבלו השרים סקירה על מצב הלחימה ועדכון על ההישגים של צה"ל עד כה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully