וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "המבצע הקרקעי יגבה קורבנות"

עדי שמחוביץ

3.1.2009 / 21:35

שר הביטחון אמר הערב בעקבות כניסת כוחות הקרקע לעזה כי "לתושבי הדרום צפויים ימים קשים". על גבול הצפון: "ערוכים לכל תרחיש"

מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

"הפעולה הקרקעית לא תהיה קלה ולא תהיה קצרה. אינני רוצה להשלות איש, גם על תושבי דרום הארץ יעברו ימים לא קשים", כך אמר הערב (שבת) שר הביטחון אהוד ברק במסיבת עיתונאים מיוחדת בקריה בתל אביב בעקבות כניסת כוחות הקרקע לרצועת עזה והרחבת מבצע "עופרת יצוקה". לדבריו, "הפעולה הקרקעית כרוכה גם בסיכון חייהם של לוחמים, כמי שהוביל את לוחמיו למשימות בקרב אני מודע היטב לסיכונים במהלך קרקעי". ברק התייחס לכניסת הכוחות לרצועה ואמר כי "נדרשת כעת פעולה קרקעית. כבר בתחילת המבצע אמרתי כי הפעולה תורחב ככל שתידרש וכעת הדבר נדרש".

"ההחלטה התקבלה לאחר שיקול דעת", ציין ברק, "כל חלופה נשקלה ביסודית. אנו ממשיכים להרחיב את המבצע כשאנו מודעים לעובדה שמדובר במהלך שיהיו בו קורבנות וקשיים, אנו עושים זאת מתוך אמונה שזוהי חובתנו לאזרחי המדינה".ברק הוסיף כי "איננו ששים למלחמה אך לא נפקיר את אזרחנו. אני מודע לכובד האחריות שרובצת עלינו בהחלטה זו, אולם תפקידו של צה"ל הוא לגונן על העורף.

"מקווים שזירת הצפון תישאר רגועה"

ברק שלח מסר לעבר ארגון החיזבאללה וסוריה "אנו מקווים שזירת הצפון תישאר רגועה, אך ערוכים ומוכנים לכל אפשרות". ברק הוסיף לקראת תום דבריו כי "שוחרי שלום אנחנו, נשכנו שפתיים זמן רב, וכעת הגיע הזמן לעשות את מה שיש לעשות, לתת לאזרחנו את הזכות של כל אזרחי מדינה באשר היא - שלום ושלווה. אנו בעיצומו של מאבק מורכב, אך אנו נחושים וצודקים ונצא ממנו כשידנו על העליונה".

הרמטכ"ל גבי אשכנזי אמר לחיילי צה"ל לפני הכניסה לעזה כי "יש לי אמון מלא בכם. אני סומך עליכם, בוטח בכם ועומד מאחוריכם. עם ישראל לא יכול לקבל נבחרת גבוהה יותר של לוחמים ומפקדים. ההכנות והתרגילים שעברתם הכינו אתכם לרגע הזה ואני משוכנע ביכולות ובמקצועיות שלכם וברוח הלחימה שלכם ושל פקודיכם". אשכנזי הוסיף כי "אנו מוכנים לפעולה ונפגין את מלוא הנחישות עד להשגת היעדים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully