וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל החל בגיוס עשרות אלפי חיילי מילואים

יהושוע בריינר ופנחס וולף

3.1.2009 / 20:53

הקבינט המדיני אישר אתמול את גיוס חיילי המילואים. צה"ל העלה את הכוננות בכל הגזרות. אולמרט: "המשימה תהיה קשה"

צה"ל החל הערב (שבת) בגיוס חירום של עשרת אלפים חיילי מילואים שנועדו לאפשר את הרחבת הפעולה בעזה והעמקתה. מרבית המגוייסים ישתייכו למערך הלוחם. הקבינט המדיני-ביטחוני אישר אתמול את גיוס החיילים. כמו כן העלה צה"ל את הכוננות בכל הגזרות, בעיקר בפיקוד מרכז, מחשש להסלמה ביהודה ושומרון עקב הפעולה הקרקעית.

החלטת הקבינט אושרה כבר אמש ברוב של 10 תומכים לעומת שני נמנעים, המשנה לראש הממשלה חיים רמון ויו"ר ש"ס ושר התמ"ת אלי ישי וללא מתנגדים. ראש הממשלה אולמרט שחרר מדיוני הקבינט את שרי ש"ס אלי ישי ויצחק כהן בשל כניסתת השבת, אולם השניים ביקשו להישאר בדיון בגלל פיקוח נפש.

במהלך הדיון בקבינט אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט כי "אני רוצה להיות מסוגל לבוא לציבור הישראלי ולאמהות ולומר להם שעשינו את כל הדברים, כולל רגיעה כדי שחס ושלום מישהו לא יחשוב שהקלתי ראש בזה שאני שולח את הבנים, אבל מגיע הרגע שצריך לקבל החלטה. אנחנו שולחים את חיילינו למשימה שאמורה להיות קשה ומאיתנו תידרש האחריות להביט ללבן שבעיני הציבור ולומר אנחנו החלטנו כך, כי אנו חושבים שזה הדבר הנכון".

אולמרט הוסיף כי "אני אומר את מה שאריק שרון היה רגיל לומר, יש רגעים שבהם אין ברירה וצריך לעשות את הדבר, גם אם הוא יהיה קשה". הדיונים על הפעולה הקרעית החלו כבר לפני כעשרה ימים. ביום חמישי שעבר ניהל אולמרט דיון מרתוני עם שרי המטבחון ברק ולבני יחד עם הרמטכ"ל אשכנזי וראש השב"כ דיסקין. לאחר שהפורום המצומצם החליט לאשר פעולה קרקעית, כונס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון חשאי.

מחר תתקיים ישיבת הממשלה בקריה בתל אביב, ראש הממשלה אולמרט קיבל את ההחלטה על מנת להקל על אנשי כוחות הביטחון, המרוכזים בקרייה בתל אביב.

"יש חשיבות לחוזק העורף הישראלי"

דובר צה"ל, תת אלוף אבי בניהו, אמר הערב כי בצה"ל מתחילים בשלב השני של המבצע שעיקרו פעולה יבשתית. "אנחנו עובדים על פי תוכניות סדורות ועל פי הערכת מצב, התכלית של השלב הזה היא פגיעה קשה בחמאס ולהשתלט על השטחים שמהם משוגר ירי הרקטות, וכן לחזק את ההרתעה וליצור מציאות שונה ביישובי עוטף עזה".

בניהו הוסיף כי "יש חשיבות לחוזק של העורף הישראלי" וקרא לתושבי עוטף עזה להישמע להוראות פיקוד העורף. בניהו ציין כי הכוחות שנכנסו הערב לעזה הוכנו היטב למשימה במשך זמן רב. בנוגע לגיוס מילואים אמר בניהו כי "אנשי המילואים הם רכיב עיקרי מהעוצמה, אנו נגייס ככל שנידרש. זה לא טיול שנתי ולא פעולה של זבנג וגמרנו. לא מדובר בלילה אחד של פעילות, אלא בימים ארוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully