וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת המונים בת"א: "די למלחמת הבחירות"

נתיב נחמני ואייל דץ

3.1.2009 / 18:41

אלפי מפגינים צעדו וקראו לעצור את הפעולה בעזה. מולם הפגינו מאות בני אדם שהביעו תמיכה במלחמה. 4 פעילי ימין נעצרו

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

אלפי פעילי שמאל קיימו הערב (שבת) צעדת מחאה מכיכר רבין שבמרכז תל אביב נגד פעולת צה"ל בעזה. הפעילים התכנסו בכיכר רבין וצעדו על רחוב אבן גבירול, שנסגר לתנועה, לכיוון הסינמטק. הפעילים קראו להפסיק את המלחמה בעזה ונשאו שלטים עליהם נכתב: "לא למלחמת בחירות", "בעזה ובשדרות ילדות רוצות לחיות". במהלך ההפגנה עוברים ושבים תקפו מילולית את המפגינים וכוחות משטרה הפרידו בין הצדדים.

במקביל, במקום התקיימה גם הפגנה התומכת בצה"ל ובפעולה בעזה. מאות בני אדם התייצבו בכיכר רבין מול המפגינים שמחו נגד המלחמה וקראו קריאות בעד המשך המבצע. ארבעה פעילי ימין נעצרו לאחר שהתפרעו במקום. בכיכר הסינמטק ניסו פעילי ימין להיכנס לתוך הפגנת השמאל ולתלוש שלטים, גם שם הפרידה המשטרה בין שתי קבוצות המפגינים. המפגינים הביעו תמיהה על כך שהמשטרה אסרה עליהם להניף את דגלי ישראל, בעוד מפגיני הימין הגיעו למקום עטופים בדגל הלאום.

במהלך ההפגנה תקפו שני שוטרים את אחד המפגינים, ניצן חורש. חורש מספר: "כשפניתי לעזוב את המקום, ביקשתי משוטר כחול במחסום לצאת, אך במקום לאפשר לי לעשות זאת הוא אמר לי: 'שמאלן מזדיין, תעוף לי מהעיניים, יא בן זונה'. אחר כך הוא אמר 'לך יא קוקסינל, תעיף לי מהעיניים, אפס', ואז חבט בי. כשאיימתי שאתלונן הגיעה שוטרת אחרת ודיברה אליי בלגלוג, והשוטר המשיך לקלל אותי.

"ניסיתי לצאת מיציאה אחרת, ושם נתקלתי בתגובה דומה, הפעם של שוטר מג"ב. גם איש המג"ב קילל אותי ובעט בי. כל אותה עת עמדו מסביב שוטרים רבים ולא נקפו אצבע. יש לציין שהפגנת השמאל היתה שקטה ורגועה, ולא היתה כל סיבה לאלימות השוטרים".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "האירוע אינו מוכר לנו. במידה שתוגש תלונה, נבדוק אותה".

"מול שיגעון המלחמה חייבים להשמיע קול שפוי"

אתמול איפשר בג"ץ את קיום ההפגנה, זאת לאחר שהמשטרה סירבה להעניק רישיון להפגנה בטענה שהמפגינים מתכוונים להניף את דגלי פלסטין. בעקבות לחץ השופטים דורית בייניש, אליקים רובינשטיין ואשר גרוניס, חזרה בה המשטרה מבקשתה זו.

יושב ראש חד"ש חבר הכנסת מוחמד ברכה, שהודיע כי בכוונתו לשתתף בהפגנה אמר: "מול שיגעון המלחמה חייבים להשמיע עכשיו קול חזק ושפוי: את מעגל הדם והשנאה אפשר לפרוץ רק באמצעות הפסקת אש אמיתית, שתכלול גם את הפסקת המצור על עזה וגם הסכם חילופי שבויים ואסירים. במקביל, חייבים לקיים הידברות אמיתית עם הרשות הפלסטינית כדי להפוך את הקו הירוק לגבול של שלום בין שתי מדינות לשני העמים – ישראל ופלסטין".

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) שהשתתף גם הוא בהפגנה אמר מוקדם יותר כי "משפחות ההרוגים בעזה ובישראל, ומאות אלפי המשפחות שמעבירות את ימיהן במקלטים בצל הקסאמים והפצצות חיל האוויר, מחכות לקול של שלום ותקווה מהציבור הישראלי. כפי שהיה בשתי מלחמות לבנון, מעגל המתנגדים למלחמה הולך ומתרחב. כל שוחר שלום בישראל וכל מפלגה המגדירה את עצמה מפלגת שלום מוכרחים להשמיע קול ברור נגד המלחמה. אל מול ההיסחפות לאלימות ולשנאה משני הצדדים, חד"ש מפגינה שותפות יהודית-ערבית אמיתית, בעד השלום ונגד המלחמה והטרור".

בתוך כך הפגינו היום עשרות אלפי בני אדם בעיר סכנין במחאה על פעולת צה"ל ברצועת עזה. לפי הערכות שונות, בהפגנה השתתפו עשרות אלפי בני אדם שנשאו את דגלי פלסטין ושלטים הקוראים לישראל להפסיק את פעולתה בעזה. המארגנים טענו, כי זוהי ההפגנה הגדולה ביותר של המגזר הערבי זה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully