וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים הפגינו בסכנין: לא למלחמה בעזה

ניר יהב, נתיב נחמני וקובי מנדל

3.1.2009 / 14:19

המפגינים, בהם גם חברי כנסת ערבים, מחו נגד הרג אזרחים ברצועה וקראו להפסקת אש. ח"כ זחאלקה: להעמיד לדין את אולמרט וברק בגין "פשעי מלחמה"

(צילום: רויטרס, עריכה: בת גולן)

עשרות אלפי בני אדם הפגינו היום (שבת) בעיר סכנין במחאה על פעולת צה"ל ברצועת עזה. לפי הערכות שונות, בהפגנה השתתפו עשרות אלפי בני אדם שנשאו את דגלי פלסטין ושלטים הקוראים לישראל להפסיק את פעולתה בעזה. המארגנים טענו, כי זוהי ההפגנה הגדולה ביותר של המגזר הערבי זה שנים.

בהפגנה, שנפתחה בדקת דומייה לזכר ההרוגים בתקיפת צה"ל בעזה, השתתפו חברי כנסת רבים מהמגזר הערבי כמו יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה ויו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה, כמו גם אישי ציבור וראשי ערים. ח"כ זחאלקה קרא במהלך העצרת להעמיד לדין בינלאומי את ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק, שרת החוץ ציפי לבני והרמטכ"ל גבי אשכנזי על כך שביצעו "פשעי מלחמה בעזה", כלשונו.

"לפעול נגד אזרחים לא נאמנים"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס בצהרים להפגנה בסכנין. לדבריו "בדיוק כפי שממשלת ישראל יודעת שלא ניתן להפסיק את המבצע בעזה עד למיגור כוחו של החמאס, כך צריך לפעול גם כנגד אותם אזרחי ישראל שאינם נאמנים למדינת ישראל. ההפגנה בסכנין שבה משתתפים עשרות אלפי מפגינים מוכיחה לנו פעם נוספת כי נאמנותם נתונה לארגון החמאס ולאלה הרוצים בהשמדת המדינה. יש לשנות כיוון מיד ובתמורה לאזרחות מלאה יש לתבוע מכל אזרח נאמנות מלאה".

מוקדם יותר פרסמה בל"ד הודעה בה נכתב כי "גל המעצרים שמבצעת משטרת ישראל נגד האזרחים הערבים וזימונם לחקירות על ידי השב"כ לא ירתיעו את הציבור למלא אחר חובתו לעמוד לצד תושבי עזה העומדים בפני הרג והרס שמבצעת ישראל. לציבור שלנו יש זכות להביע זעם כלפי הפשעים הישראלים". בל"ד קראה לכל הפלסטינים באשר הם ולכל מדינות ערב להיחלץ לעזרת תושבי עזה.

בתוך כך, מתקיימת הערב הפגנה נוספת של פעילי שמאל בתל אביב. הפעילים התכנסו בכיכר רבין והחלו ברחוב אבן גבירול לצעוד עד לסינמטק. אתמול איפשר בג"ץ את קיום ההפגנה, זאת לאחר שהמשטרה סירבה להעניק להם רישיון להפגנה בטענה שהמפגינים מתכוונים להניף את דגלי פלסטין. בעקבות לחץ השופטים דורית ביניש, אליקים רובינשטיין ואשר גרוניס, חזרה בה המשטרה מבקשתה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully