וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנציבות המים מאוכזבים: הבזבוז ממשיך

תמר נהרי

13.11.2001 / 17:50

רק 100 מיליון קוב מים נחסכו בחודשים האחרונים; לדברי נציב המים צמצום הצריכה בשנה החולפת - שליש מהחיסכון הנדרש; עיקר החיסכון הושג במגזר החקלאי; סך הצריכה השנה: 1,135 מיליון קוב


בחודשים ינואר עד אוקטובר השנה חסך משק המים רק 100 מיליון קוב. כך עולה מסיכום נתוני צריכת המים. בסך הכל צרכה מדינת ישראל בשנה החולפת 1,135 מיליון קוב. נציב המים, שמעון טל, מסר כי נתוני החיסכון מאכזבים, ומהווים כשליש בלבד מהחיסכון שנדרש בשנה החולפת. עיקר האכזבה נובעת מחיסכון נמוך במגזר הביתי, של כשמונה מיליון קוב בלבד.

במגזר הביתי צומצמה הצריכה בפחות משמונה מיליוני קוב בסך הכל, המהווים כ-1.5 אחוזים בלבד מהצריכה הכוללת אשתקד. בנתון הזה יש לקחת בחשבון גידול של כ-2.5 אחוזים באוכלוסיית ישראל. התוצאות האלו עלובות למדי אל מול מאבק עיקש שניהלה נציבות המים על חיסכון משמעותי יותר במגזר הביתי, כשדרשה קיצוץ של עשרות מיליונים. גם הקמפיין ההסברתי רחב ההיקף, הסיקור התקשורתי הנרחב ותקנות המים שנכנסו לתוקפן באוגוסט לא הועילו.

טל מסר, שלמרות תקנות המים המחמירות, בכללן איסור על השקיית גינות בשעות היום, ממשיכות חלק מהרשויות המקומיות לזלזל גם עתה במצב החמור של משק המים, ולשתול גינות ודשאים חדשים. טל ציין בהקשר הזה את עיריית הרצליה והיישוב מודיעין, השותלים בימים אלה עשרות דונמים של מדשאות חדשות.

עיקר החיסכון, בהיקף 87 מיליון קוב, הושג במגזר החקלאי, שמכסות המים שלו קוצצו אשתקד במידה דרסטית – למרות שהיו רחוקות מאוד מהקיצוץ שדרשה נציבות המים. לדברי טל, החיסכון במגזר החקלאי ענה על ציפיות הנציבות ביחס לכמויות שאושרו לו, אך קיצוץ משמעותי נוסף, של עשרות אחוזים, צפוי במגזר החקלאי לקראת הקיץ הבא. במגזר התעשייתי הושג חיסכון זעיר, של שלושה מיליון קוב בלבד. המגזר התעשייתי, הצורך פחות מ-100 קוב מים לשנה אינו מהווה צרכן משמעותי של מים.

נציב המים הוסיף עוד, כי גם התחזית האופטימית שמסר לאחרונה השירות המטאורולוגי, לפיה החורף הקרוב צפוי להיות ממוצע ואולי אף מעל הממוצע בכמויות המשקעים – לא תוכל להושיע את משק המים בשנה הבאה. לדבריו, העובדה שהמאגרים ריקים תחייב בכל מקרה קיצוץ דרסטי בצריכת המים גם בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully