וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח רקטות נוסף נפל באזור אשדוד

נעמה טלמור ויהושע בריינר

3.1.2009 / 19:40

3 רקטות התפוצצו סמוך לעיר, אין נפגעים. אישה נפצעה מוקדם יותר באורח קל מפגיעה ישירה של רקטה בבניין בנתיבות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

הירי מעזה נמשך גם הערב (שבת) 3 רקטות התפוצצו באזור העיר האשדוד, אין נפגעים. מוקדם יותר נפצעה אישה באורח קל, לאחר שרקטה פגעה ישירות בבית מגורים בנתיבות. במקום יש גם מספר נפגעי חרדה. כתוצאה מפגיעת הרקטה, קרס הבניין בעיר מוקדם יותר נפצעו שני בני אדם נפצעו באורח קל, לאחר שרקטה פגעה ישירות בבניין בן שמונה קומות באשדוד. השניים נפצעו מרסיסים, אחד בגב והשני ברגל. הם פונו לבית החולים קפלן ברחובות. שבעה בני אדם נוספים לקו בחרדה וקיבלו טיפול במקום. מעט קודם לכן, נפלה רקטה בשטח פתוח בגן יבנה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

אלוף משנה שלום סבח מפיקוד העורף אמר לוואלה! חדשות כי פציעת התושבים באשדוד יכלה להימנע אם היו תופסים מחסה בחדר המדרגות של הבניין. "לצערנו המשפחה שנפגעה באשדוד לא הקשיבה להוראות פיקוד העורף. הם הלכו לחדר הצפוני ביותר במקום לצאת לחדר המדרגות", אמר. לדבריו, "נגרמו נזקים כבדים לדירה ולבניין. למזלנו זה נגרם רק בשני נפגעים קל".

קודם לכן, נפלה רקטה בשטח בנוי באשקלון. הרקטה, מסוג קסאם, פגעה תחילה בגג של מקלט, אולם בעקבות הפגיעה היא הועפה למרחק של כ-50 מטר מהמקלט, שם פגעה בעץ דקל בחצר בית. במקום פרצה שריפה, אולם איש לא נפגע משום שדיירי הבית לא שהו במקום. נגרם נזק גם לאוטובוס שחנה בסמוך וחלונותיו התנפצו.

מאז שעות הבוקר נורו לעבר ישראל מעל 20 רקטות. רקטה אחת נפלה בקיבוץ בחוף אשקלון וגרמה נזק למבנה חדר האוכל. עוד שמונה רקטות נפלו בשטחים פתוחים סמוך לשדרות, נתיבות, אופקים וחבל אשכול. באירועים אלו לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

"יש זכוכיות מנופצות, מלא רסיסים. מבנה מיגונית שהציבו שם, ספג את מרבית הפגיעה" סיפר לוואלה! חדשות אורי סלע, ראש צח"י (צוות חירום יישובי) בקיבוץ שנפגע מירי רקטה. "אני מקווה שזאת הפעם האחרונה". תושבי הקיבוץ סיפרו כי היתה התראת "צבע אדום" ונשמע פיצוץ מרוחק אך מיד אחר כך, היתה התפוצצות בתוך הקיבוץ.

תושבים בקיבוץ סיפרו כי ילדי הקיבוץ נמצאים כבר במקום מרוחק, בקיבוץ משמר העמק. גם מרבית חברי הקיבוץ, יוצאים להתארח ביום ראשון בקיבוץ יטבתה. "זה שהילדים נמצאים מחוץ לקיבוץ, מרגיע קצת, כי אין כאן מיגוניות. רק בחודשים האחרונים התחילו לבנות כאלה לחדרי החברים", אמרה לאה סלוצקי, מנהלת בית הספר היסודי חופים, ביד מרדכי וחברת הקיבוץ שנפגע הבוקר.

לדבריה, "התחושה שלי היא לא חד כיוונית. אני שמחה שיש איזושהי תגובה בימים האלה. יחד עם זה, קשה לי כי אנחנו לא מוגנים. מרבית ההורים הצעירים, נסעו עם הילדים שלהם והרבה יותר קשה להם. אני יודעת מהבן שלי, שהתחושה שלהם מאוד מאוד קשה כי בלתי אפשרי לגדל ככה ילדים".

פגיעה במבנה וברכב

אתמול נורו 10 רקטות לעבר אשקלון. שלוש מתוכן פגעו ישירות בבתי מגורים ואחת נוספת פגעה ברכב חונה. היתר התפוצצו בשטחים פתוחים. ארבעה בני אדם נפגעו באורח קל מרסיסים ומספר אנשים לקו בחרדה. נזק כבד נגרם לבתים שנפגעו. מדובר צה"ל נמסר כי מיד לאחר השיגור, תקף חיל האוויר את המשגרים מהם נורו הרקטות והשמיד אותם.

בנוסף,רקטת גראד התפוצצה אתמול סמוך לבאר שבע ורקטות קסאם נפלו במועצות האזוריות שדות נגב, שער הנגב, אשכול וחוף אשקלון. לא היו נפגעים ומלבד מבנה אחד שנפגע, לא נגרם נזק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully