וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: הפסקת אש שמובילה לטילים אינה מקובלת

3.1.2009 / 1:01

בהתבטאות פומבית ראשונה מאז שהחלה פעולת צה”ל בעזה, אמר נשיא ארה”ב כי הוא פועל להשגת הפסקת אש שתמנע הברחות נשק לרצועה

ארצות הברית מקדמת הסכם הפסקת אש ברצועת עזה שיכלול מנגנוני פיקוח למניעת הברחתם של אמצעי לחימה לתוך הרצועה, כך אמר הלילה (שישי) נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. "עוד הפסקת אש חד צדדית, שמובילה לירי טילים על ישראל, אינה מקובלת", אמר בוש בהתבטאותו הפומבית הראשונה מאז החל צה"ל במבצע "עופרת יצוקה".

לדברי בוש, ארצות הברית דורשת מחמאס לעשות את הצעד הראשון ולהפסיק את מתקפות הטילים על ישראל. "הבטחות מחמאס לא יספיקו", אמר הנשיא, "חייבים להציב מנגנוני פיקוח שישימו קץ להברחות הנשק לארגוני טרור בעזה".

בוש ביקר את חמאס על כך שהוא משקיע את משאביו במשגרי טילים במקום בכבישים ובתי ספר. לדבריו, "חמאס הוכיח שאין לו שום כוונה לשרת את העם הפלסטיני".

הוא גם קרא למדינות העולם ללחוץ על חמאס להפסיק את ירי הטילים על ישראל ולתמוך ביו"ר הנבחר של הרשות הפלסטנית, אבו מאזן. "אני מפציר בכל הגורמים ללחוץ על חמאס לזנוח את דרך הטרור ולתמוך במנהיגים הפלסטינים הלגיטימיים שפועלים לקראת שלום", אמר.

"מבצע קרקעי - החלטה של ישראל"

בוש הוסיף כי הוא מעדכן את מחליפו הנשיא הנבחר ברק אובמה במגעים שמנהל ממשלו להשגת הפסקת אש ברצועה. אובמה יחליף את בוש בבית הלבן בעוד פחות משלושה שבועות.

מוקדם יותר, פרסם דובר הבית הלבן הודעה בה נאמר כי "ישראל היא זו שתחליט האם להיכנס עם כוחות קרקעיים לרצועת עזה". בהודעה הודגש כי "על ישראל להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית ולהמשיך להזרים לרצועה אספקה וציוד הומניטרי".

ואילו מזכירת המדינה קונדוליזה רייס אמרה אתמול לעיתונאים כי ארה"ב חותרת לגיבושה של הצעה להפסקת אש בעזה. "אנחנו מנסים לגבש הסכם רגיעה שלא יאפשר לחמאס לחזור לסטטוס קוו הקודם שבו הוא מרשה לעצמו לשגר טילים מעזה לעבר ישראל", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully