וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים החלה לתווך בין חמאס לישראל

ניר יהב

2.1.2009 / 20:30

למרות המתיחות ביניהם, המצרים דנים עם חמאס על הסכם הפסקת אש עם ישראל. בחמאס מאשרים: "בוחנים את ההצעה"

תאגיד כאן

(צילום: ערוץ 1, עריכת וידאו: איילת שולמן)

דובר משרד החוץ המצרי, חוסאם זכי, אמר אמש (שישי) לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה", כי מצרים מנהלת מגעים עם בכירי חמאס ודנה עמם ברעיונות ובהצעות להסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. נציג חמאס בלבנון אוסאמה חמדאן אישר כי מצרים הזמינה את חמאס לדון בהפסקת אש עם ישראל ואמר כי "חמאס בוחן את ההצעה".

בין חמאס למצרים שוררת מתיחות קשה ביותר, זאת לאור הצהרות של נשיא מצרים חוסני מובארק ושל שר החוץ אחמד אבו אל-רייט נגד ירי הרקטות מצד חמאס. בראיון שהעניק אתמול התבטא מובארק בחריפות נגד חמאס כשאמר כי חמאס מנסה "להשתלט על מעבר רפיח" וכי המעבר חייב להיות תחת פיקוחה של ישראל. בתגובה אמר בכיר חמאס אוסאמה חמדאן, בראיון לרשת אל-ג'זירה כי "דבריו של מובארק מפתיעים ביותר".

ביום רביעי מסר מקור בליגה הערבית לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי טרם כינוס ועידת שרי החוץ הערבים בקהיר ביום רביעי, ניהל מזכ"ל הליגה ערבית, עמרו מוסא, שיחות חשאיות עם מנהיגים בכירים בחמאס המסתתרים בעזה, על מנת לדון עמם בדרכים להביא לסיום המתקפה הישראלית. המקור סיפר כי מנהיגי חמאס חוששים מהסכם שיקבע כי מעבר רפיח ינוהל תחת פיקוח בינלאומי. "הצעה זו הוצגה לחמאס, אולם הוא מסרב לכך בתוקף".

מובארק ואבו אל-רייט נפגשו ביום חמישי עם ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן ודנו עימו על המצב בעזה ועל הדרכים להוביל להסכם הפסקת אש. בתום הפגישה אמר שר החוץ המצרי כי "כל הסכם להפסקת אש ברצועת עזה חייב לכלול את הפסקת ירי הרקטות מצד חמאס". לדבריו, "ירי הרקטות נתן לישראל סיבה לתקוף את הרצועה על מגש של זהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully