וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

3.1.2009 / 0:23

מה עושים עם חתול שאוכל הכל, והאם מפזר חום טוב לכלבים? דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

הכלב שלי בן שנה וחודשיים, מאז שהוא גור הוא נוהג לתלוש את הפרווה שלו ברגליים, ולאחרונה החל לתלוש גם את פרוותה של הכלבה שלי. מה יכולה להיות הסיבה לכך? חשוב לציין שיש להם המון צעצועים, ספות משלהם, והמון תשומת לב.

יש סכוי שמדובר בבעיית התנהגות הקרויה ACRAL LICK GRANULOMA. כלבים עושים זאת לרוב מתוך שעמום ויצירת דפוס התנהגות אובססיבי בלתי נשלט שהופך להרגל מגונה. ניתן לעשות תיקון על ידי REDIRECTION לאביזר המכיל מזון ואותו משאירים רק כשיוצאים מהבית על מנת לתת לו לשחק איתו. הצעצוע נותן חיזוק חיובי כל פעם בצורת מזון שמשתחרר ממנו. יש את הקונג המפורסם או צלחת אילוף.

שבתי לפני שבועיים משהות בארה"ב. הכלב שלי, בן 5 חודשים מסוג פומריניאן שמשקלו לא עולה על 3 ק"ג, במצב בריאותי מצוין עבר את כל הבדיקות ואת כל החיסונים הנדרשים, ורציתי במה כרוחה הבאתו ארצה. האם הטסה של הכלב בגילו יכולה להרע לו?

אין שום בעיה להטיס כלב בגיל זה. כמובן כדאי לקחת אותו בתא ממוזג ונעים ולא בתא המטען הקר. אם לא ניתן בתא הנוסעים כדאי לוודא כי יקבל תנאים הולמים וחימום. יש חברה מיוחדת שהוקמה על ידי וטרינר בארץ הדואגת לכל המסע. הם קרויים PET-TERMINAL בניהולו של דר' איתן קריינר ממכבים-רעות.

מה אני עושה עם חתול שאוכל את כל מה שיש בבית? כל דבר שאני שמה בצלחת או סתם נמצא איפשהו בבית (גם אם זה לא אוכל). לא שאכפת לי שהוא נכנס לי לצלחת, אבל נראה לי שזה גורם לו לכל מיני בעיות עיכול. הוא עלול לחלות בגלל זה?

חתולים מאד אוהבים דברים חדשים –תופעה הקרויה ניאו פיליה [ניאו(חדש) פיליה(אהבה)]. יש שימורים טעימים מאד שיכולים להיות גיוון מענין בטעמים שונים כמו דג אוקיינוס לבן וטונה, קוד סול ושרימפס ועוד. להוריד מהשולחן כאשר אוכלים ולתת לחתול בצלחת שלו את מה שהוא אוהב.

אני מאד מציע שהמזון היבש יהיה בכל זאת העיקר ויהיה זמין וטרי רוב שעות היום. מזון ביתי יכול לגרום לעיתים לבעיות מעיים. אכילה רק של מזון רך עלולה להוביל לדלקות חניכיים ובעיות שיניים.

הכלב שלי מאוד אוהב מפזרי חום. במיוחד עכשיו, כשקר, הוא תמיד מתקרב לרוח החמה ולא רוצה לזוז. כמובן שזה תמיד בהשגחה והוא לא נשאר לבד ליד המפזר. אבל רציתי לדעת אם זה יכול להזיק לו, להיות כ"כ קרוב לאוויר החם הזה.

מפזר חום יכול להיות קצת בעייתי בנושא יבוש האוויר ודלקות של דרכי האוויר העליונות. אפשר אולי להחליף לרדיאטור (צורכים אותה כמות של חשמל).

למען האמת, החום הנעים ביותר והבריא ביותר הוא של מנורת חימום של 250 וואט שהיא הזולה ביותר מבחינת החשמל ואותה ניתן לתלות מעל המיטה של הכלב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully