וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: מפגינים התעמתו עם שוטרים בירושלים

ניר יהב ונתיב נחמני

2.1.2009 / 23:15

בקבוקי תבערה הושלכו לעבר שוטרי מג"ב בכפר שועפט ולעבר ביה"ח "הדסה" בעיר. מוקדם יותר היום הפגינו אלפי פלסטינים במזרח ירושלים

עימותים אלימים פרצו הלילה (שישי) בירושלים בין מפגינים נגד המבצע בעזה ובין כוחות משטרה ומג"ב. במחנה הפליטים שועפט שבירושלים הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר שוטרי מג"ב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. השוטרים פיזרו את המשליכים. בכפר צור באהר בירושלים התעמתו המפגינים עם המשטרה, יידו אבנים והציתו פחי אשפה וצמיגים. כמו כן, הושלכו שלושה בקבוקי תבערה לעבר החניון האחורי של בית החולים "הדסה" בעיר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. המשטרה פתחה בסריקות.

מוקדם יותר היום, לאחר תפילת יום השישי, יצאו אלפי פלסטינים להפגין בכל רחבי הגדה המערבית ובמזרח ירושלים במחאה על "הטבח הישראלי ברצועת עזה", כדבריהם. ברמאללה נערכה הפגנה גדולה בהשתתפות מאות פלסטינים שדרשו מישראל להפסיק את פעולתה ברצועה. בסמוך להפגנה, במחסום קלנדיה, התעמתו המפגינים עם כוחות צה"ל. מקורות פלסטינים דיווחו כי החיילים ירו גז מדמיע לעבר המפגינים. הפגנות ענק נערכו גם בטולכרם, שכם, חברון, יריחו, מזרח ירושלים, בית לחם וקלקיליה.

בהפגנות רבות ברחבי הגדה התעמתו המפגינים עם כוחות צה"ל שירו לעברם כדורי גומי וגז מדמיע. בהפגנה בחברון יידו המפגינים אבנים לעבר החיילים. לא היו נפגעים כתוצאה מכך. בשכם השתתפו 2,000 פלסטינים בהפגנה, בה נשאו שלטים נגד מתקפת צה"ל בעזה ודגלי פלסטין. בהפגנות רבות השתתפו פעילי פתח וחמאס גם יחד.

הפגנות לאחר התפילה בהר הבית

עימותים של מפגינים עם המשטרה נרשמו גם באזור הר הבית. במשטרה נערכו מבעוד מועד בכוחות גדולים במקום. כ-4,500 מתפללים הגיעו להר הבית ולמסגדים בירושלים. במסגרת ההיערכות החליטה המשטרה לאפשר רק לגברים בני 50 ומעלה ובעלי תעודות זהות ישראליות להיכנס להר הבית. גיל הנשים לא הוגבל.

בתום התפילות התקיימה בהר הבית תהלוכה של כמה עשרות נשים. גם בדרך שכם ניסו עשרות מתפללים מוסלמים לפתוח בתהלוכה, כוח משטרה שהיה במקום פיזר אותם ועצר את אחד הצעירים שקרא לפתוח בהפגנה. התפרעות אחת נרשמה בצהרים, כשמספר בקבוקי תבערה הושלכו לעבר כוח משטרה שעמד סמוך לתחנת המשטרה בשכונת ראס אל עמוד במזרח העיר. מהמשטרה נמסר כי השוטרים לא נפגעו וכי נפתחו סריקות לאיתור משליכי הבקבוקים.

בעקבות חיסולו של בכיר חמאס ניזאר ריאן, קרא הארגון לפלסטינים לצאת לתהלוכות "לאחר תפילות יום השישי ממסגדי הגדה המערבית, ביניהם מסגד אל-אקצא בירושלים". בהודעת הארגון נאמר, כי יש למחות על פעולת צה"ל ולהביע הזדהות עם תושבי רצועת עזה. "על יום שישי להיות יום הזדהות עם אנשינו בעזה ויום זעם נגד הכיבוש", נמסר.

בתוך כך, מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון קורן, נועד אתמול עם ראשי רשויות במגזר הערבי, ובהן טמרה, אום אל פחם, כפר יאסיף ושפרעם. מפקד המחוז אמר לראשי הרשויות, כי המשטרה מודעת לרגישות המצב, אך לא תוכל לשבת בחיבוק ידיים לנוכח בריונות, הצתות ותקיפת שוטרים, דוגמת אלה שהיו בימים האחרונים ראשי הרשויות הבטיחו מצדם לפעול לריסון התושבים ולשמירה על השקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully