וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך זה לקבל את השבת במקלט?

יהושע בריינר

2.1.2009 / 7:01

תושבי אשקלון ייאלצו לקיים את תפילות השבת במרחבים המוגנים במקום בבתי הכנסת. "זה יאפשר גם הגנה פיזית וגם רוחנית"

על רקע המשך ירי הרקטות אל עבר יישובי הדרום, פרסם אתמול (שישי) פיקוד העורף הנחיה, לפיה אין לקיים ביישובי עוטף עזה ובאשקלון את תפילות השבת בבתי הכנסת, וכי יש להתפלל במרחבים מוגנים. ההחלטה התקבלה בעקבות הנחיה אחרת האוסרת התכנסות של למעלה ממאה איש - דבר שעלול להוות בעיה עבור עשרות בתי הכנסת באשקלון, בה חלק משמעותי מהתושבים הם דתיים או מסורתיים.

"התפילה חשובה והיא חלק מהתרבות הדתית, אבל בשל המצב ייאלצו המתפללים לעבור למרחבים מוגנים", אמר מפקד מחוז הדרום בפיקוד העורף אל"ם איתן יצחק, "תפילה במרחב מוגן תאפשר גם הגנה פיזית וגם רוחנית". בפיקוד העורף אף ממליצים לתושבים הדתיים להשאיר במהלך השבת מקלט רדיו דלוק על הגל השקט כדי לשמוע את ההתרעות על ירי.

הגבאים בבתי הכנסת בעיר מנסים בינתיים להיערך למציאות החדשה. "ביום שישי באים מאות אנשים להתפלל", אור יו"ר ועד בית הכנסת 'תפארת ישראל' ציון חסן, "ואני מאמין שגם מחר יבואו אנשים. אני אישית מקווה שיבואו כמה שפחות, אבל אנחנו נגמור את התפילה מהר ונרוץ מיד חזרה לבתים. אמנם תהיה לנו הגנה משמיים, אבל גם כתוב שאין סומכים על הנס ולכן לא ניקח סיכונים מיותרים".

יו"ר ועד בית הכנסת המרכזי בשכונת אפרידר דב טרויהפט דווקא מאמין שהמתפללים יבואו, למרות המצב הביטחוני. "יש לנו מקלט בתוך בית הכנסת שיכול להכיל את כל המתפללים", הוא אמר. "אנחנו נתפלל כפי שאנחנו רגילים, ואם תהיה אזעקה, נרד כולם למטה. נאמר גם תפילה לשלום המדינה ותפילה לחיילי צה"ל, כי הכי חשוב שתהיה לנו הגנה מלמעלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully