וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיה"א הפציץ בתים של 3 בכירים בחמאס

ניר יהב ויהושע בריינר

2.1.2009 / 17:20

בין השאר הותקף ביתו של עימאד עקל, מבכירי הזרוע הצבאית. מהבוקר תקף צה"ל 35 יעדים. הפלסטינים: 9 נהרגו, ביניהם 5 ילדים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

חיל האוויר הפציץ היום (שישי) בתים של שלושה בכירים בחמאס ותקף כ-35 יעדים ברצועת עזה. הפלסטינים דיווחו, כי בתקיפות השונות נהרגו 9 פלסטינים, ביניהם 5 ילדים. שלושה מהילדים שנהרגו באזור אל-קרארה שבדרום רצועת עזה הם בני משפחה אחת.

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ היום בצהרים תקף חיל האוויר את ביתו של עימאד עאקל, בכיר במערך הירי הרקטי של חמאס בעיר נוסיראת שברצועה. לדברי צה"ל, ביתו שימש מחסן לאמצעי לחימה. לאחר הפגיעה זוהו מספר פיצוצי משנה, דבר שמעיד על מספר רב של רקטות בבית. בתקיפה לא היו נפגעים, אולם הבית נהרס כליל. עקל הוא מהמפקדים הבכירים של הזרוע, ונחשב ליד ימינו של מפקד הזרוע הצבאית, אחמד ג'עברי.

עוד הותקפו בתיהם של מחמוד מדהון בבית להיא וביתו של מחמוד מעתוק בג'בליה. לדברי צה"ל הבתים שימשו כמחסנים לאמצעי לחימה, וכמעבדות לפיתוח אמצעי לחימה. צה"ל מסר, כי מתחת לביתו של מעתוק הייתה מנהרה ששימשה פעילי חמאס לצרכי מילוט. כמו כן נמסר חיל האוויר תקף היום מנהרות בציר פילדלפי ברצועת עזה.

חמאס קרא הבוקר להגיב על חיסולו של בכיר הארגון ניזאר ריאן ולהכות "בכל יעד ישראלי בכל מקום אפשרי". אתמול חיסלה ישראל את ריאן. בתקיפה של חיל האוויר על ביתו בג'בליה ברצועת עזה נהרגו עוד 13 בני אדם, בהם אשתו ושבעה מילדיו. בין השאר קרא ריאן בעבר לחידוש פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל ואף איים להשתלט בכוח על הגדה המערבית.

הלילה תקף חיל האוויר מסגד בג'בליה שבצפון רצועת עזה וגרם לו נזק כבד. לדברי צה"ל, במסגד היו אמצעי לחימה, רקטות קסאם וגראד, והוא שימש מקום מפגש של פעילים. תקיפת המסגד גרמה לסדרה של פיצוצי משנה ארוכה, שמעידה על הכמות הגדולה של אמצעי הלחימה שאוחסנו בו. זהו המסגד השני ברצועה שצה"ל הפציץ במהלך היממה האחרונה.

בתוך כך, מניין ההרוגים הפלסטינים בעזה עומד על 430 ומספר הפצועים על 2,100. לפי דיווח של משרד הבריאות של חמאס שאושר בידי האו"ם, בין ההרוגים 37 ילדים ו-17 נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully