וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ברשות: חמאס מנסה להבעיר את הגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.1.2009 / 18:25

בעקבות המבצע ברצועה, קראו בכירים בחמאס לתושבי הגדה לצאת לרחובות כאות הזדהות עם ההרוגים בעזה. אבו מאזן הורה לאסור על הפגנות המוניות

בארגון החמאס קוראים הערב (חמישי), בעקבות חיסולו של בכיר הארגון ניזאר ריאן, לפתוח באינתיפאדה שלישית. הארגון קרא לתושבי הגדה המערבית לצאת מחר בצהריים בהפגנות נגד פעולת צה"ל ברצועת עזה. לדברי חמאס, על ההפגנות לצאת "לאחר תפילות יום השישי ממסגדי הגדה המערבית, ביניהם מסגד אל-אקצא בירושלים",

בחמאס קוראים למחות על פעולת צה"ל ולהביע הזדהות עם תושבי רצועת עזה. "על יום שישי להיות יום הזדהות עם אנשינו בעזה ויום זעם נגד הכיבוש", נמסר בהודעת חמאס.

בתוך כך, באתר המזוהה עם חמאס ציטטו מקורות במנגנון הביטחון המסכל ברמאללה שאמרו כי יו"ר הרשות אבו מאזן הורה למנגנונים בגדה למנוע כל ניסיון להצית אינתיפאדה שלישית שעלולה לפרוץ במחאה על פעולת צה"ל בעזה. לדברי המקורות, אבו מאזן הורה למנגנונים לאסור הפגנות בסמוך למוקדי חיכוך עם צה"ל במטרה למנוע הסלמה.

ברחבי הגדה המערבית נערכות מאז שבת הפגנות מחאה נגד פעולת צה"ל ברצועת עזה. בחלקן התעמתו מפגינים עם כוחות הביטחון הישראלים ובאחת מהן הרגו חיילי צה"ל צעיר פלסטיני. בהפגנות נוספות נגד גדר ההפרדה שהתקיימו בניעלין נהרגו שני צעירים פלסטינים.

גם ביישובים הערבים בישראל מתקיימות מאז תחילת המתקפה בעזה עצרות מחאה נגד פעולת צה"ל. עשרות בני אדם נעצרו עד כה במהלך אותן הפגנות. ביום שבת צפויה להיערך באחת בצהריים בסכנין הפגנת ענק שיזמה ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל בהשתתפות חברי כנסת, ראשי ערים ואישי ציבור.

הערב (חמישי) נועד מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורן עם ראשי רשויות במגזר הערבי בהן תמרה, אום אל פחם, כפר יאסיף, שפרעם, פורדיס רשויות נוספות. קורן סקר בפני ראשי הרשויות את פעילות המשטרה בהם הנתונים כי עד כה נעצרו 169 מפגינים מהם נותרו במעצר 118, כאשר נגד חלקם כבר החל תהליך של הגשת כתב אישום. קורן אמר לראשי הרשויות, כי " אנו מבצעים את המעצרים כנגד מפירי סדר. אנו רגישים למצב אך לא ניתן לגיטימציה לבריונות לזריקת אבן ולהצתות. נהיה חסרי סובלנות כלפי הבריונים"

מפקד המחוז הבהיר לנוכחים כי המשטרה לא תוכל לשבת בחיבוק ידיים מול תקיפת שוטרים. ראשי הרשויות ציינו מצידם כי בימים האחרונים אכן המשטרה גילתה איפוק. הם ציינו כי ברור שהמשטרה לא פועלת ממניעים פוליטיים ולדברי המשטרה, הבטיחו לרסן את הציבור הערבי ולשמור את השקט. מהפגישה נעדרו ראש עיריית נצרת, סכנין, ומועצת דיר חנא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully