וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסקת אש בעזה - רק תמורת פיקוח בינ"ל"

1.1.2009 / 18:30

בכיר בירושלים אמר כי ישראל תדרוש פיקוח בינלאומי על חמאס בכל הסכם הפסקת אש עתידי בעזה. לבני: "לא נסבול את המשך הירי"

ישראל דורשת שכל הסכם עתידי להפסקת אש עם חמאס יכלול פיקוח בינלאומי, שיוודא כי הארגון עומד בהתחייבויותיו. כך אמר היום (חמישי) גורם רשמי בישראל. לדבריו,"בשלב זה אין תוכנית לפיקוח. זה אחד הרעיונות עליהם אנו מדברים".

עם זאת, ישראל לא מוכנה לקבל בשלב זה פקחים בינלאומיים חמושים, בטענה שלא סביר להניח שמדינות זרות יסכימו להסתכן בסיכון חיי חייליהן. פקחים בינלאומים הוצבו בעבר ברפיח, במעבר הגבול עם מצרים, אך עזבו את המקום עם השתלטות חמאס על הרצועה. ישראל טענה כי הפיקוח אינו יעיל משום שלא הצליח לאכוף מניעה של הברחות נשק וכספים.

מוקדם יותר הבהירה שרת החוץ ציפי לבני כי ישראל לא מתכוונת להפסיק את המתקפה בעזה. את הדברים אמרה לבני בפגישה עם שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר. במהלך הפגישה בפריז אמרה לבני כי "ישראל יצאה למבצע הזה כדי לממש את זכותה להגנה עצמית נגד הפגיעה בריבונותה. זה מה שאנחנו עושים וזה מה שכל מדינה היתה עושה".

לבני, שאמורה להיפגש בהמשך עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הוסיפה כי "שינינו את המשוואה שהיתה קיימת מול החמאס. הארגון מבין היום שישראל לא תסבול עוד ירי ללא תגובה". בהתייחסה להצעות להפסקת אש הומניטארית אמרה לבני: "אין משבר הומניטארי ברצועה ולכן לא צריך הפסקת אש הומניטרית. ישראל מספקת סיוע הומניטרי מקיף לרצועה תוך כדי המבצע והיא אף מרחיבה אותו מידי יום. החמאס הוא האחראי למתרחש בעזה והוא אחראי לסבל של התושבים שם".

עוד אמרה לבני כי "השאיפה של הקהילה הבינלאומית לשקט היא גם שאיפתנו, אך אי אפשר שבתהליך הזה החמאס יקבל לגיטימציה או שיתאפשר לו להתבסס בשלטונו ולהתחמש. זה מה שהחמאס רוצה ואסור לתת לו את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully