וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורו של אופרה

ירון שוורץ

2.1.2009 / 10:00

בגיל 29 היה אקהרט טולה מדוכא מהחיים, אבל אז במקום להתאבד הוא גילה את ההארה ואופרה ווינפרי גילתה אותו. לקסיקון הניו אייג'

טולה אקהרט

אם עדיין לא נתקלתם במורה הרוחני אקהרט טולה - אל תדאגו. הקוסמוס ארגן עבורכם את כל התורה שלו, חס וחלילה לא על רגל אחת, אלא און-ליין, זמינה תמיד, דרך האינטרנט.

טולה, היום בן 60, היה עד גיל 29 בחור רגיל, נולד בגרמניה, למד באנגליה והשתעמם מהחיים. בשלב מסוים השעמום הפך לדיכאון וטולה שקע עוד ועוד פנימה עד שכבר שקל לוותר על חייו. אבל בנקודת הקצה הזו, התרחש בתודעתו מהפך, טרנספורמציה רוחנית שכזו. טולה התאושש וכתב ספר בשם "כוחו של הרגע הנוכחי". למלים שלו היה הרבה כוח והספר הפך לרב מכר.

מאושש ומרוגש מההצלחה ומכך שרבים בחרו ללמוד את דרכו הרוחנית, ישב טולה וכתב ספר נוסף בשם "ארץ חדשה". עותק ראשוני הגיעה לידיה של כוהנת הטלוויזיה אופרה וינפרי. זו נשבתה בקסמיו והמליצה עליו בשידור חי בפני עשרות מיליוני צופים, מה שיצר פאניקה בחנויות הספרים והביא למכירות שיא, אולי הגבוהות ביותר שידעה הספרות הרוחנית במערב עד כה.

אבל בכך לא הסתיים המסע. הכוהנת הגדולה של הטלוויזיה, יחד עם הגורו בעל המבטא הגרמני, הקימו אתר אינטרנט ולימדו בשידור את כל פרקי הספר. אופרה שואלת, חוקרת וטולה עונה בחיוך ועיניים מאירות. הצופים בבית, ישבו וכתבו שאלות לצ'ט וכך כל העולם, מסינגפור ועד גוואטמלה, זכה להנחיה רוחנית נוסח הכפר הגלובלי.

על מה מדבר טולה? לדבריו, התלונה, הטינה, האשמה, המרמור, הרצון להיות תמיד צודק, כל אלו מקורם באגו והם באים לידי ביטוי על ידי הזרם התמידי של החשיבה והרגשות המתלווים אליה, שהם בעצמם תוצאה של אלפי שנות חוסר מודעות אנושית קולקטיבית. בכל אותן תכונות רעות, אומר טולה, אפילו במחלות, אפשר להשתמש כדי להגיע להארה. זו גם הסיבה שבגללה יש כל כך הרבה סבל בעולמנו, אלו הכל הזדמנויות להשתנות.

ההארה היא אינה חוויה שיש לחתור אליה, אלא מצב הוויה שאפשר להיות בו בכל רגע, רק צריך להצליח להחליש את עוצמת זרם המחשבות ולשמוע את השקט שמאחוריו. טולה מעיד על עצמו, כי בסיומו של כל סמינר שהוא מעביר, הוא יושב בחדר לבד בשקט ושוקע בדממה הפנימית של עצמו. שם הוא הכי אוהב להיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully