וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תאפשר לעיתונאים זרים להיכנס לעזה

עדי שמחוביץ'

1.1.2009 / 10:49

בתשובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ בדרישה לאפשר כניסת כתבים זרים לרצועה השיבה המדינה, כי תתיר כניסה מוגבלת לשמונה עיתונאים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

ישראל תאפשר כניסה מוגבלת של עיתונאים זרים לרצועת עזה. כך נכתב בתשובת המדינה היום (חמישי) לעתירה שהוגשה אתמול לבג"ץ בדרישה לאפשר כניסת עיתונאים זרים לרצועה, על מנת לדווח משם על האירועים הביטחוניים. על פי תשובת המדינה שהוגשה הבוקר לבג"ץ, תתאפשר כניסה של כשמונה כתבים זרים אך ורק בימים בהם מעבר ארז יהיה פתוח לצורך העברת סיוע הומניטרי לעזה.

בג"ץ דן אתמול בעתירה שהגישה התאחדות כתבי החוץ בישראל בעניין מתן אישור כניסה לרצועת עזה לצורך ביקור. העתירה הוגשה כבר ב-24 בנובמבר עוד לפני תום הרגיעה, אך הדיון אתמול התמקד בהסלמה של הימים האחרונים.

"זה הסיכון שלהם"

עורכת הדין הילה גרוני מפרקליטות המדינה טענה כי "במצב היום המעברים פועלים באופן מצומצם ביותר, ומעבר ארז, המשמש למעבר אנשים בין ישראל לרצועה, נפתח אך ורק על מנת לאפשר מעבר במקרים חריגים הומניטריים ורפואיים דחופים ובתיאום מראש: "לא מדובר כאן בסיכון מיידי אלא בסיכון רחב יותר שקיים בזמן הלחימה".

השופטים דורית בייניש, חנן מלצר ואליקים רובינשטיין תהו מדוע לא ניתן לאפשר לעיתונאים להיכנס: "זה הסיכון שלהם". עו"ד גרוני ענתה כי הבעייתיות היא שהעיתונאים לא נכנסים ונשארים ברצועה, אלא נכנסים ויוצאים.

שרל אנדרלין מהטלוויזיה הצרפתית אמר לוואלה! חדשות: "זו הפעם הראשונה אחרי עשרות שנים שאני עובד כאן שמדינת ישראל אוסרת על כתבים זרים לכסות אירוע כזה. אנחנו לא מבקשים להתלוות לכוחות צה"ל אבל חייבים לאפשר לנו לכסות את מה שקורה בעזה. תנו לנו להיות בשטח ולבדוק איך נעשה הסיקור גם על ידי אנשים שלנו, ואם יש לחץ על הכתבים מצד החמאס". לדעתי חובת הציבור לדעת מה קורה בעזה. זה פוגע בתדמיתה של ישראל שאוסרת על הכתבים לדווח מהשטח. אני מניח שזה גם פוגע בהסברה הישראלית. אנחנו לא מבקשים ממדינת ישראל לדאוג לשלומנו בתוך השטח אלא רק לאפשר לנו להיכנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully