וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגעים חשאיים בין הליגה הערבית לחמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.1.2009 / 9:44

"א-שרק אל-אווסט": מזכ"ל הליגה הערבית קיים מגעים עם בכירי הארגון כדי לגבש הפסקת אש. "חמאס סרב לפיקוח בינלאומי ברפיח"

מקור בליגה הערבית מסר (חמישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי טרם כינוס ועידת שרי החוץ הערבים בקהיר אתמול, ניהל מזכ"ל הליגה ערבית, עמרו מוסא, שיחות חשאיות עם מנהיגים בכירים בחמאס המסתתרים בעזה, על מנת לדון עימם בדרכים להביא לסיום המתקפה הישראלית.

"ישנם מגעים עם המנהיגים הבכירים ביותר בחמאס שברצועת עזה", אמר המקור לעיתון. "אולם לאור התנאים הנוכחים ובשל כוונתה של ישראל לפגוע במנהיגי חמאס, לא אוכל למסור פרטים נוספים". המקור סיפר כי מנהיגי חמאס חוששים מהסכם שיקבע כי מעבר רפיח ינוהל תחת פיקוח בינלאומי. "הצעה זו הוצגה לחמאס, אולם הוא מסרב לכך בתוקף".

אתמול קרא שר החוץ הסעודי הנסיך סעוד אל פייסל בכינוס שרי החוץ של הליגה הערבית לאחדות בין הפלגים הפלסטינים: "הגיע הזמן שהפלגים הפלסטינים יקימו ממשלת אחדות". לדבריו, "מדינות ערב לא יוכלו לסייע לפלסטינים כל עוד הם מפולגים בין ממשלת חמאס בעזה לבין אבו מאזן בגדה". אל פייסל הוסיף כי "אם הפילוג הפלסטיני ימשיך, ישראל תנצח במערכה". הוא המשיך ואמר כי "הטרגדיה בעזה לא היתה מתרחשת אם הפלסטינים היו מאוחדים".

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן החליט לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להורות על הפסקת אש באופן מיידי ברצועת עזה. זאת לאחר קריאתו של מזכ"ל הליגה הערבית לאבו מאזן לפנות בנושא למועצת הביטחון כמי שמייצג את העם הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully