וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת 2008: שיא בירי טילים על ישראל

31.12.2008 / 19:55

על רקע מבצע "עופרת יצוקה", מפרסם שב"כ סיכום שנתי שחושף את התגברות פעילות הטרור היוצאת מעזה. ירידה במספר הפיגועים באזור יהודה ושומרון

תאגיד כאן

(צילום באדיבות ערוץ 1)

שנת 2008 היתה השנה שבה נורו מספר הרקטות הרב ביותר לעבר ישראל, כך עולה מסיכום שנתי שמפרסם הערב (חמישי) שירות הביטחון הכללי. עזה משמרת את מעמדה כיצרנית הטרור הפלסטיני העיקרי, ולעומת זאת, בגזרת יהודה ושומרון ישנה על פי הסיכום של שב"כ ירידה חדה בנפח הטרור ובעיקר בהיקף פיגועי הירי והמטענים.

מהסיכום עולה כי כי מספר שיגורי הרקטות מהרצועה בשנת 2008 עומד על למעלה מ-2,000 בעוד שבשנת 2007 הסתכם מספר השיגורים מעזה על 1,276. בשנת 2006 עמד מספר הרקטות ששוגרו מעזה על 1,722. גם בירי פצצות המרגמה חלה עלייה בשנה האחרונה. ב-2008 נורו לעבר ישראל 1,646 פצצות בעוד ששנה קודם לכן נורו 1,531 פצצות מרגמה.

נתוני הסיכום כוללים גם את הירי שבוצע לעבר ישראל בחמשת ימי מבצע "עופרת יצוקה". בשב"כ אומרים כי שנת 2008 היתה השנה בה פעל חמאס לביסוס שלטונו ברצועה, במקביל להעצמת כוחו לקראת עימות אפשרי עם ישראל. "בתקופת הרגיעה", מציינים בשב"כ, "נמנעו בדרך כלל גורמי חמאס מביצוע פיגועים ומירי רקטות, אך עמלו על הכנת מה שמוגדר במערכת הביטחון כ'פיגועי מדף'. בנוסף שדרג חמאס את יכולותיו הצבאיות ובין היתר פעל להקמת 'סמי צבא' באמצעות ארגון פעילי השטח במתכונות צבאיות וכן אימונים להכשרת הלוחמים".

במהלך השנה המשיך חמאס במאמץ להברחת אמצעי לחימה מאזור ציר פילדלפי כדוגמת רקטות גראד ופצצות וטילים נגד טנקים. לדברי שב"כ, ארגון חמאס משתמש בימים האחרונים בנשק שהוברח ומנצל את המדיניות ההומניטרית של ישראל. עוד אומרים בשב"כ כי "ארגוני הטרור ניצלו את חלון ההזדמנויות של השימוש באישורים הרפואיים, על מנת להטיל על פעיליהם משימות במהלך שהותם בתוך ישראל".

בגזרה אחרת מגלה שב"כ, כי בשנת 2008 בלט מספרם הגדול של סיכולי פיגועים שהיו אמורים לצאת מסיני ולהתבצע בישראל. הסיכום השנתי של שב"כ מגלה כי בשנת 2008 חלה כאמור ירידה בסמפר פיגועי הירי והמטענים באזור יהודה ושומרון. בשנת 2007 היו באזור 456 פיגועי ירי ובשנת 2008 אירעו 130 מקרים דומים בלבד. עם זאת, חלה בשנה החולפת עלייה ניכרת של מעורבות תושבי מזרח ירושלים בפעילות טרור. בין היתר בלטו שלושה פיגועי דריסה ופיגועי ירי כולל הפיגוע הקשה בישיבת מרכז הרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully