וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפות חיל האוויר - כך זה נראה מעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.12.2008 / 21:19

חיל האוויר תקף שלשום משאית בעזה, 8 בני אדם נהרגו. בעל המשאית שבנו היה בין ההרוגים: "המשאית הובילה בלוני חמצן"

טילי גראד או בלוני חמצן? פלסטיני שמשאיתו הותקפה ביום שני בג'בליה על ידי חיל האוויר, בטענה שנשאה עשרות טילי גראד טוען כי המשאית נשאה בלוני חמצן לצורך ריתוך. "טענת צה"ל היא שקר. לא היה ולא נברא", אמר הפלסטיני, אחמד סנור, בעדות שהעניק לארגון זכויות האדם "בצלם". לדבריו, הוא אינו פעיל צבאי ואינו קשור לשום ארגון צבאי, אלא עובד כמסגר.

"ביום שני אמרה לי בתי שהיא שמעה ברדיו שהפציצו מסגרייה באזור שבו נמצאת המסגרייה שלי", סיפר. "מיד קראתי לבנים שלי כדי שנלך לראות מה קרה למסגרייה, שהיא מקור הפרנסה היחיד שלי. גם קרובי משפחה ושכנים הצטרפו אלינו, וכולנו נסענו לשם במשאית המרצדס שלנו".

לדבריו, הוא נתקף בהלם כשהגיע למסגרייה שלו משום שבית שהיה בסמוך לה התמוטט לגמרי והרס חלק ממנה. "פחדתי שיגנבו לי ציוד אז החלטתי לפנות חלק מהדברים שהיו במסגרייה", אמר. בין השאר העמיסו על המשאית גם בלוני חמצן שבהם הם משתמשים במסגרייה. "כל הצעירים שהבאתי ועוד צעירים שגרים בסביבת המסגרייה באו לעזור לנו להעמיס את הציוד".

"בני עימאד עמד על המשאית וסידר את הדברים שהוצאו מהמסגרייה", המשיך. "בין השאר היו שם שני מיכלים של בנזין ששמרתי במלאי. פתאום ראיתי אור נדלק ליד המשאית שלי, התלקחה אש ושמעתי קול של פיצוץ. התחלתי לרוץ למקום של הפיצוץ, מרחק של 30 מטר. כשהצלחתי להתקרב והעשן התפזר ראיתי כמה גופות, אחת מהן של הבן שלי עימאד. התעלפתי, וכשהתעוררתי אחרי כמה שעות אמרו לי שעימאד ועוד שבעה צעירים שעזרו לנו נהרגו".

בעדותו אמר סנור כי הוא נדהם לשמוע שצה"ל טען כי הפציץ משאית עמוסת רקטות. "אני מזמין את כל מומחי הנשק בעולם להוכיח את זה", הבהיר. "לי ולבן שלי לא היה שום קשר לנושא הזה. אני עוסק בעבודות ברזל ורק בזה, בתוך המסגרייה שלי. אף פעם לא היה לי שום קשר עם ארגון פוליטי וכל החיים שלי עבדתי כמסגר בתוך ישראל. מאז שהתחילו להטיל את הסגרים אני עובד כמסגר בעזה".

עד למועד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובת דובר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully