וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדם הפלסטיני לא נועד לתעמולת בחירות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.12.2008 / 18:32

יו"ר רשות הפלסטינית אבו מאזן פנה לתושבי עזה: "אינכם לבד". בנוגע למו"מ עם ישראל אמר: "יש לנו אופציות נוספות מלבד שלום עם ישראל"

"ישראל מנסה לפגוע לא רק בתושבי עזה אלא בכל בני העם הפלסטיני, בעתידו ובזכויותיו הבסיסיות" – כך אמר היום (רביעי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בנאום תקיף שנשא בטלוויזיה הפלסטינית. אבו מאזן הטיל על ישראל את מלוא האחריות בשל "הפשעים" שהיא מבצעת בעזה ואמר כי "הדם של הפלסטינים לא נועד לתעמולת בחירות זולה".

אבו מאזן פנה לתושבי עזה ואמר כי הם אינם ניצבים לבדם, אלא הם חלק מהעם הפלסטיני המאוחד. "פלסטין, עם השהידים והקורבנות, תהיה מדינה של כל בניה למרות המשך השחצנות והמתקפות הישראליות", הבטיח. אבו מאזן קרא לקהילה הבינלאומית למלא אחר החלטות האו"ם ולהגן על הפלסטינים.

לדברי אבו מאזן, מושקעים מאמצים בכל הדרגים להפסיק את המתקפה הישראלית ולשלוח סיוע לתושבי עזה. "אנו פועלים כדי להסיר את המצור, לפתוח את המעברים לעזה ולאפשר לעם הפלסטיני לחיות בכבוד ובביטחון במסגרת רגיעה מכובדת שתשיג את יעדינו ותפסיק את התירוצים הישראליים", אמר.

גם חמאס אשם

אבו מאזן התייחס בנאומו גם למשא ומתן עם ישראל ואמר: "למרות שאנו משוכנעים בחשיבות המגעים ועל אף שאיננו רוצים להחזיר את הגלגל אחורה, אין אנו רואים שום תועלת להמשיך במגעים באופן שהתנהלו. לא נהסס להפסיק את המגעים אם נגיע למסקנה שהם עומדים בניגוד לאינטרסים שלנו, פוגעים בעקרונות הלאומיים שלנו או מחפים על מתקפות. השלום לא יוכל להיות כניעה".

לדבריו, לפלסטינים יש אופציות נוספות אם "תיסגר הדלת" בפני אופציית השלום, "ואם תמשיך ישראל במתקפותיה, בהתנחלויותיה ובהפקעת האדמות - ובכך לא תהיה כל משמעות לאופצייה כזו". הסכסוך, לדברי אבו מאזן, לא יוכל להיפתר מבלי שיושבו לעם הפלסטיני כל זכויותיו הצודקות. "המשא ומתן אינו מטרה אלא אמצעי. אם הוא לא יביא להישגים, אין טעם להמשיכו", הוסיף.

למרות האצבע המאשימה שהפנה כלפי ישראל, אבו מאזן תקף בדבריו את חמאס שהוזהר, כדבריו, ולא הפסיק לשגר רקטות. "הזהרנו מפני הסכנות, מפני כישלון הדיאלוג הפנים-פלסטיני והרגיעה, וכולם ידעו מהי משמעות הדברים ומה מתכננת ממשלת ישראל כדי לפתות אותנו למלכדות כהכנה למתקפה. השקענו את כל המאמצים עם כל הגורמים, ביניהם חמאס, שעמו דיברנו באופן ישיר ודרך מספר מדינות מתווכות. הזהרנו אותו שלא יגרר אלא שכל המאמצים נכשלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully