וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת השלטון במצרים: חמאס אשם במצב בעזה

31.12.2008 / 18:11

לטענת המפלגה, שבראשה עומד הנשיא מובארק, חמאס גילה "הרפתקנות, חוסר אחריות והתעלם מהעצה המצרית בעזה"

המפלגה השלטת במצרים האשימה היום (רביעי) את חמאס בהרפתקנות, חוסר אחריות ובהתעלמות מהעצה המצרית בעזה". המפלגה הדמוקרטית הלאומית פרסמה הצהרה בה נאמר כי מצרים היא "קורבן של קמפיין מאורגן של חמאס, בשיתוף עם בעלי בריתו: אירן, סוריה וחיזבאללה". בראש המפלגה עומד נשיא מצרים חוסני מובארק. היא בדרך כלל מיישרת קו עם הממשלה המצרית, אך לעיתים ניתן לה יותר חופש להביע את דעת השלטון מאשר שרי הממשלה.

אירן וחיזבאללה מתחו ביקורת על מצרים על כך שהיא מסרבת לפתוח את מעבר רפיח, טענו כי היא משתפץ פעולה עם המצור הישראלי. "המפלגה הבחינה כי הנהגת חמאס אחראית לתפנית באירועים שהתרחשו בעזה", אמר מזכיר המפלגה.

"תנועת חמאס פגעה בכל ההישגים של האחדות הלאומית הפלסטינית וסירבה לקבל את העצות של מצרים לשמור על הפסקת האש עם ישראל. במקום זאת, היא טיפלה במצב ברוח הרפתקנית, חסרת אחריות, מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות של מהלכיה", נאמר בהצהרה, שמגנה גם את התקיפה הישראלית ברצועה.

המפלגה טוענת כי השלטון במצרים העביר אזהרות לחמאס לפני התקיפה הישראלית, וכי חמאס התעלם מהאזהרות, לכן הם יכולים להאשים רק את עצמם. המפלגה הוסיפה כי מצרים לא יכולה לפתוח את המעבר מכיוון שאז ישראל תסיר כל אחריות שיש לה כלפי הרצועה. "מצרים לא תצא להרפתקה או תקבל החלטות בעלות השלכות מסוכנות. היא לא תלך בעקבות קריאות ההוזים וחסרי האחריות". כזכור, שר החוץ המצרי אחמד אבו רייט תקף השבוע את אירן וחיזבאללה, בעקבות הביקורת שהשמיעו על קהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully