וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיגון חלקי בנגב: "שיחפרו שוחות"

יהושע בריינר

31.12.2008 / 17:13

בפיקוד העורף מודים שלא קיים מיגון מספק באתר הקרווילות בניצן ובפזורה הבדואית. תקלות באזעקה בב"ש: "שיאזינו לרדיו"

על רקע הירי הבוקר (רביעי) לעבר באר שבע והמשך הירי לעבר יישובי הדרום, שוב עולות טענות בדבר חוסר המוכנות של פיקוד העורף. לטענת חלק מתושבי באר שבע, הבוקר כלל לא נשמעה צפירת התרעה לירי, דבר שהיה עלול לגרום לנפגעים רבים.

בפיקוד העורף מודעים לבעיית הצופרים, ואף מודים כי ישנם מקומות בהם לא יהיה ניתן לתקן את התקלות. "אנו מודעים לפערים בנושא הצופרים", אמר לוואלה! חדשות אלוף-משנה ירון בר דיין, "חלק מהתקלות קשורות לבעיות אלקטרוניות שיטופלו, אך ישנן גם תקלות שייקח זמן עד שנתקן אותן. על התושבים להיות מגובים בכל העת במקלט רדיו שיהיה על הגלים השקטים בתדרים של גלי צה"ל (102.3 FM), ולהקפיד שגם במרחבים מוגנים יהיה מקלט עם סוללות".

בר דיין הסביר כי "תהליך התנעה של צופרים לוקח זמן, וחשוב להבין שהצופרים הם רק חלק ממערך התרעה, שכולל גם את התדרים השקטים, בהם מופעלת ההתרעה, ועל כן אנחנו בונים על אמצעי הגיבוי". הוא הוסיף כי "גם אם אין אזעקה, אם שומעים קול נפץ צריך להתייחס אליו כאל התרעה להיכנס למרחבים".

בקרב האוכלוסייה הבדואית ותושבי אתר הקרווילות בניצן קיימת בעייתיות גדולה. אתמול הניח משרד הביטחון עשרות שרוולי בטון באתר, אך ברור כי אין זה המרחב המוגן האידיאלי. "בחלק מהפזורה הבדואית אנו מטפלים בפערים", אמר בר דיין, "אולם ישנם מקומות שבהם התושבים צריכים להתייחס לעצמם כאילו הם נמצאים במרחב פתוח. אנו ממליצים למי שיש לו בעיה כזו אפילו לחפור שוחות ולהגן על האזור בעזרת שקי חול, לפעמים זה יותר טוב מחוסר מיגון לחלוטין. בכל מקרה, אנו מבקשים מכל אדם לדאוג לעצמו, כאשר בכל העת ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף שיסייעו לכל אזרח בבעיות ספציפיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully