וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה מוסרית וצודקת

אלון דוידי

31.12.2008 / 18:02

למרות הסבל הגדול שהחברה הפלסטינית עוברת, צריך לזכור שמבצע "עופרת יצוקה" נועד לשים קץ לשלטון טרוריסטי ומושחת. לכן אסור לעצור אותו

כולנו ידענו שהיום הזה יגיע, היום שבו צה"ל ימצא את עצמו נלחם עם החמאס בתוך הרצועה. לא חשבנו שיקח כל כך הרבה זמן למדינת ישראל להגיב על התקפות הטרור האכזריות של ארגון החמאס, אבל ידענו שמשהו חייב לקרות. תושבי באר שבע, אופקים ואשדוד, שנכנסו בימים האחרונים למציאות חיים איומה ומפחידה, פוגשים לראשונה את מה שאנחנו, תושבי שדרות והקיבוצים מסביב, חיים כבר שנים ארוכות.

אינני מכיר מדינה שהיתה מוכנה להשלים עם ירי טילים בלתי פוסק על אוכלוסיה אזרחית כל כך הרבה זמן, חוץ ממדינת ישראל. אלא שביום שבת האחרון אמרה מדינת ישראל: די לטירוף ולשיגעון. לא נשלים יותר עם הרג של אזרחים חפים מפשע, לא נוכל יותר לראות ילדים קטועי רגליים בשדרות, ותושבי הנגב המערבי לא יהיו יותר בני הערובה של החמאס. המבצע הצבאי הזה הוא הפעולה המוסרית והצודקת ביותר שמדינת ישראל יכלה לעשות למען תושבי הדרום, חבל שהוא נעשה באיחור גדול, אחרי סבל של כל כך הרבה אנשים.

אלא שעכשיו מדברים על הפוגה ורגיעה, כאילו שכחנו מול מי אנחנו נלחמים. הרי חמאס לעולם לא יזנח את דרכו הנלוזה. חמאס לא יפסיק את ירי רקטות הקאסם ואת מלחמת הג'יהאד שהוא מנהל נגד מדינת ישראל. הרי הפוגה פירושה חזרה למצב הקודם שהיינו בו: חמאס שולט ובחייהם של כמיליון איש שנמצאים בטווח הקאסם, חיים בפחד וללא תחושת ביטחון. לא בשביל זה יצא צה"ל למבצע הזה.

מדינת ישראל חייבת למוטט את שלטון החמאס ולהחזיר את הביטחון לאיזור הדרום. מדובר בניתוח כואב שיעלה לנו באבדות קשות. רבים מתושבי הדרום, ואני ביניהם, ייאלצו לחיות בשבועות הקרובים במציאות לא פשוטה, אבל את הניתוח הזה אנחנו חייבים לעשות.

פשע המלחמה לא משתלם

החמאס וגם החברה הפלסטינית חייבים להבין שלפשעי המלחמה שארגוני הטרור הפלסטינים ביצעו כלפי אזרחי מדינת ישראל בדרום יש מחיר כבד מאוד. מי שיורה רקטות וקטיושות על אוכלוסיה אזרחית חפה מפשע, שלא יתפלא אם ימצא את עצמו אוסף את שברי מדינתו המרוסקת. למרות הסבל הגדול שהחברה הפלסטינית עוברת, ובכלל זאת כמובן גם חפים מפשע, מדובר במהלך מוסרי וצודק שנועד לשים סוף לשלטון טרוריסטי ומושחת, שהפלסטינים הביאו על עצמם. אם צה"ל יצליח למוטט את שלטון החמאס הרי שמלבד המהלך המוסרי של הגנה על תושבי הדרום, יועבר לעולם מסר שלפשעי מלחמה ולפגיעה באוכלוסיה אזרחית חפה מפשע בשם מלחמת דת אכזרית יש מחיר כבד. הקסאם לא משתלם.

אסור לעצור את המהלך הצבאי. זה לא הזמן לעצור את מלחמת ההגנה שמנהלת מדינת ישראל למען תושבי הדרום. שמונה שנים חיכינו שמדינת ישראל תגיב ביד חזקה ותשבור אחת ולתמיד את מדינת הטרור שמאיימת, לא רק על שדרות וישובי עוטף עזה, אלא גם על גדרה, יבנה, אשדוד ובאר שבע ובקרוב אולי גם על מרכז הארץ.

הפסקת אש עם חמאס, אחרי שהארגון נפגע באופן משמעותי ביותר גם מבחינה ביצועית וגם מבחינה מוראלית, תהיה מהלך שגוי ואומלל, שיחזיר את הסבל והאימה לאזור הדרום. מטרת מבצע "עופרת יצוקה" הוא להפסיק את הסבל של תושבי הדרום אחת ולתמיד. הפסקת אש זמנית תביא להתאוששותו של החמאס ותחזיר את מראות הדמים שהתרגלנו אליהם בשנים האחרונות לשדרות ולשאר הערים הדרומיות. הגיע הזמן לשים לזה סוף.

*הכותב הוא ראש המטה לביטחון שדרות ותושב עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully