וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים נפצעו מירי של פלסטיני בדנמרק

יוסי מדריסוביץ' ושולמית אביצור

31.12.2008 / 17:01

מוכרים ישראלים שעבדו בדוכן לממכר מוצרים מים המלח נפצעו מירי במרכז מסחרי בעיר אודנסה. השניים נפצעו באורח קל בגפיים ופונו לבית חולים. ישראלי מאודנסה: "לא הולכים פה עם מגן דוד"

תאגיד כאן

(צילום באדיבות ערוץ 1)

שני אזרחים ישראלים נפצעו היום (רביעי) קל מירי שנפתח לעברם על ידי פלסטיני בדוכן הממוקם בתוך מרכז מסחרי בעיר אודנסה בדנמרק. מחקירה ראשונית, עולה כי מדובר במוכרים שעבדו בדוכן לממכר מוצרי קוסמטיקה מים המלח. הישראלים נפצעו באורח קל בגפיים ופונו לטיפול רפואי בבית חולים.ממשרד החוץ נמסר כי הוא עוקב אחר הדיווחים.

סגן שגריר ישראל בדנמרק דן אוריין אמר הערב לגלי צה"ל כי "היורה לא נתפס עד עתה והמשטרה חוקרת את נסיבות המקרה. שני הישראלים מטופלים בבית החולים המקומי והפציעות שלהם הן קלות. היינו בקשר עם בעלי הדוכן והנציגים שלנו בדרך לפגוש את הפצועים". הוא גם תיאר את האווירה הציבורית בדנמרק בעקבות המבצע בעזה ואמר: "מיעוט לא מבוטל בדנמרק מקבל מחפש סיבה לנקמה בעקבות אירועי הימים האחרונים".

מאז החלה תקיפת צה"ל בעזה נרשמו ברחבי העולם הפגנות נגד המבצע. אמש התקיימו בניו יורק הפגנות בעד ובנגד פעילות צה"ל. בלונדון הפגינו מאות בני אדם במשך יומיים מול שגרירות ישראל, במחאה על ההתקפה בעזה ומאות ההרוגים שם. המפגינים נשאו שלטים הקוראים "לשחרר את פלסטין", "לסיים את המצור על עזה" ו"לעצור את השואה בעזה".

"בזמנים כאלה אנו מגלים עירנות"

ראובן אוחנה, בן 43 נשוי ואב לשניים, גר בקופנהגן כבר 17 שנה, סיפר לוואלה! חדשות "היו פה כבר כל מיני מקרים שפלסטינים תקפו ישראלים מילולית ופיזית, אבל האווירה הכללית בסקנדינביה די נינוחה ושקטה. רק הפלסטינים באים ומציקים מתי שבא להם".

לדברי אוחנה, "המשטרה הדנית עושה את העבודה שלה די טוב ונוקטת יד חזקה, כי הם יודעים עם מי יש להם עסק. אין ממש פחד מצד הישראלים, אנחנו לא מסתגרים, למרות מקרי האלימות. החיים ממשיכים כרגיל, למרות שבזמנים כאלו היהודים מגלים ערנות. היום לא תראי יהודים הולכים פה עם מגן דוד".

הרב מיכאל מלכיאור, ששימש בעבר כרבה הראשי של דנמרק, אמר לוואלה! חדשות כי: "ביחס לשאר אירופה, דעת הקהל בנדמרק מאוזנת ביחס לישראל בעיקר בעקבות המהומות שפרצו בעולם הערבי בעקבות פרסום הקריקטורה של מוחמד". לדבריו, "גם השלטון הדני מאוזן ביחסו לישראל". בנוגע לעיר אודנסה אמר מלכיאור כי "בעיר לא קיימת קהילה יהודית גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully