וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הפסקת אש תוביל לירי על תל אביב"

יהושע בריינר, נעמה טלמור ופנחס וולף

31.12.2008 / 15:38

במהלך סיור באשקלון קרא יו"ר האופוזיציה לפעולה שתפסיק את ירי הרקטות לנגב. אורון: "הממשלה שכחה את מסקנות וינוגרד"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו סייר היום (רביעי) באשקלון והזהיר כי "הפסקת אש נוסח התהדיה תביא את הרקטות לתל אביב". לדבריו, "צריך להסיר את האיום הרקטי וזה אומר לא רק להפסיק את האש, אלא לדאוג שהיא לא תתחדש בעוד שבועיים או שלושה. אם נגיע להפסקת אש ללא עצירת דרכי ההברחה, בסוף הרקטות יגיעו גם לחולון, בת ים וגם לתל אביב. דרושה פעולה שמסירה את האיום ועוצרת את ההברחות".

לעומת זאת, יו"ר התנועה החדשה – מרצ ח"כ חיים אורון תקף היום בחריפות את מתקפת צה"ל בעזה. בדברים שנשא בתיכון ברעננה אמר אורון כי "הקטטוניה שעולה מתוך דיוני הקבינט מסמלת מסלול שבסופו כולנו נשאל איך הגענו לאסון כזה". אורון התייחס לעדותה של שרת החוץ ציפי לבני בפני ועדת וינוגרד לחקירת מלחמת לבנון השנייה ואמר כי "היא העידה שכבר ביום השלישי ללחימה ניתן היה להגיע לתוצאות שהגענו אליהן ביום ה-33. אני לא מבין איך היא הספיקה לשכוח את מסקנותיה כל כך מהר".

הקבינט הביטחוני החליט היום להמשיך במבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה לפי המתווה שאושר בשבוע שעבר. בסיום ישיבת הקבינט אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט כי "לא נכנסנו למבצע בעזה כדי לסיים אותו עם המשך הירי שהיה מתחילתו. תארו לעצמכם שאחרי מספר ימים נכריז על הפסקת אש חד צדדית ולאחר מכן ייפול מטח על אשקלון. האם אתם מבינים את ההשלכות שיש לדבר כזה בארץ ובאזור על ההרתעה הישראלית? עם זאת, אם יבשילו תנאים שאנחנו נחשוב שהם נותנים פתרון שיבטיח מציאות ביטחונית טובה יותר בדרום הארץ, נשקול את העניין. בינתיים אנחנו לא שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully