וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייאוש ותסכול בחורבות רצועת עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.12.2008 / 15:45

ישראל תוקפת, חמאס מלבה את האש, פתח מתעלם והעולם הערבי ממלמל גינויים ריקים מתוכן. תמונת מצב מרצועת עזה המדממת

תושבי עזה מתוסכלים, וכולם אשמים: ישראל שתוקפת והולמת, חמאס שהביא אותם למצב הזה, פתח שיושב במשרדיו ברמאללה ולא דואג לאזרחיו בעזה, העולם הערבי שממלמל כמה גינויים אך לא עושה דבר והקהילה הבינלאומית שמעניקה גיבוי לישראל. יותר משהם מתוסכלים, תושבי עזה רועדים מפחד מפני מבצע קרקעי של צה"ל. "אם עכשיו נהרגו 400 איש, במבצע קרקעי ייהרגו אלפים", אומרים גורמים ברצועה לוואלה! חדשות.

ח'אלד הוא תושב שכונת רימאל שבעיר עזה. בשיחה עם וואלה! חדשות הוא מתאר את עזה, הידועה כעיר שוקקת חיים ואילו היום היא עיר רפאים. "הרחובות נטושים לגמרי", הוא מספר. "אנשים אינם מסתובבים ברחובות, מכוניות לא נוסעות בכבישים. כולם בבית מתים מפחד. אם יש מישהו שבכל זאת מחליט לצאת החוצה, הוא רץ במהירות הבזק רק כדי לקנות אוכל. הילדים אינם מצליחים לישון מרוב פחד. כל הפצצה - שמתבצעת לאורך כל היום סביב השעון - מקפיצה ומפחידה אותם".

"אתמול ביקרתי חברים המתגוררים בסמוך למתחם הממשלה שהותקף שלשום על ידי חיל האוויר הישראלי", הוא ממשיך. "ההרס סביב המתחם הוא בלתי ייאמן. הבית שלהם נהרס כמעט כליל בגלל הסמיכות למתחם הממשלה. כל הבתים באזור נהרסו, אזרחים חפים מפשע שעברו במקום נהרגו, רכוש רב נהרס כליל. לא היו שם בכלל אנשי חמאס. מי שמשלם את המחיר הם השכנים והאזרחים הגרים באזור על לא עוול בכפם".

לדברי ח'אלד, תושבים רבים מצפון עזה עברו להתגורר אצל קרוביהם ממרכז עזה. "אמי בת ה-70 ושני אחיינים שלי עברו להתגורר אצלי בבית", הוא מספר. "למרות שחושבים שהעיר עזה בטוחה יותר משאר חלקי הרצועה, דווקא היא סבלה יותר מכולן – בימים האחרונים העיר הופצצה באופן אינטנסיבי משום שכל תחנות המשטרה ובנייני הממשלה נמצאים בעיר".

ח'אלד מסיים את דבריו בתקווה שפעולת צה"ל תסתיים מהר, "מבלי שכוחות קרקעיים ייכנסו לרצועה ויגרמו לאלפי הרוגים". הוא לא שוכח גם את תושבי דרום ישראל שסובלים מירי מתמשך: "אני ממש לא שמח ממה שקורה בדרום ישראל. אני הרי בן אדם ואני יודע איך ילדים מרגישים תחת הפצצות. לטובת כולנו אני מקווה שהאלימות תסתיים ושנוכל לחיות בשקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully